اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرهنگی مدیرعامل دخانیات ایران:

اسلام با مواد افیونی موافق نیست/ احداث کارخانجات سیگارت راه حل است نه راه حق

خبرگزاری فارس: مشاور فرهنگی مدیرعامل دخانیات ایران گفت: این اصل را نباید فراموش کرد که اسلام با مواد افیونی موافق نیست و این کار را کاملا مردود می‎داند.

اسلام با مواد افیونی موافق نیست/ احداث کارخانجات سیگارت راه حل است نه راه حق

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام محمد برهان بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه کارخانه سیگارت‎سازی قرق شهرستان گرگان اظهار داشت: افتتاح چنین پروژه‎هایی در کشور به دلیل نفی راه خارجی بر جامعه اسلامی و ایجاد راه‎های درست برای استقلال است.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید همواره این دو اصل فوق را در ذهن بپروراند خاطر نشان کرد: باید در سیاست اقتصادی، موضوع فرهنگی حاکم باشد که ملاک استفاده نکردن از خارج است و مبنای کارمان باید این باشد از خارج به ما کمکی نشود بلکه باید روی پای خود بایستیم.

اگر خودمان تولید دخانیات را نداشته باشیم باید به خارج متوسل شویم

مشاور فرهنگی مدیرعامل دخانیات ایران متذکر شد: اگر خودمان تولید دخانیات را نداشته باشیم قطعا افرادی که حدود 12 میلیون نفر اعتیاد به این مواد را پیدا کرده‎اند احتیاج خود را از جای دیگری فراهم می‎کنند و اگر ما نیاز افراد را تهیه نکنیم باید به خارج متوسل شویم.

برهان با تاکید بر اینکه تاسیس این کارخانه باید با نگاه صحیح همراه باشد خاطر نشان کرد: در کارهایی که انجام می‎دهیم باید بدانیم هدف کجاست؟ بعضی کارها راه حل است ولی راه حق نیست و باید تلاش کنیم راه منفی آن را کم کنیم.

وی اضافه کرد: سیگارت‌سازی باید به عنوان راه حل انگاریده شود که اگر جز این باشد و به آن با رویکرد راه حق نگاه کنیم در اسلام مشروعیت ندارد.

برخی درآمدها مشروعیت ندارند که باید کنار گذاشته شوند

مشاور فرهنگی مدیرعامل دخانیات ایران یادآور شد: در استفاده از شراب خداوند 15 نفر را لعن می‎کند یعنی افرادی که از زمان تولید، در اختیار دادن زمین و تا زمان مصرف، همه آنها را جهنمی می‎داند چرا که بر خلاف راه حق است.

برهان تاکید کرد: همه مردم دنیا بدانند از باب اینکه قرآن فرموده شما هر کاری که بتوانید دشمن را ضعیف کنید انجام دهید تامین این احتیاج را برطرف خواهیم کرد ولی همه باید در محکم کاری، سرعت، دقت و کم کردن آلودگی در این راستا تلاش کنند.

وی متذکر شد: در اسلام تمام مبنای کارمان باید بر اساس تطابق با دینمان باشد چه بسا درآمدهای زیادی به انسان می‎رسد اما راه رسیدن به آن مشروعیت ندارد که باید کنار گذاشته شوند.

مشاور فرهنگی مدیرعامل دخانیات ایران در پایان گفت: باید توجه داشته باشیم که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و باید وجهه فرهنگ آن حفظ شود.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول