اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کردستان:

2 نمایش از کردستان به جشنواره منطقه‌ای تئاتر بسیج راه‌ یافت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه بیت‌المقدس کردستان از راهیابی دو نمایش از استان به جشنواره منطقه‌ای تئاتر بسیج خبر داد.

2 نمایش از کردستان به جشنواره منطقه‌ای تئاتر بسیج راه‌ یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌عباس داودنیا ظهر امروز در اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر استانی بسیج در سنندج، به بیان گزارشی از روند برگزاری این جشنواره پرداخت و اظهار کرد: از اوایل خرداد ماه جاری فراخوان این جشنواره به استان اعلام و اطلاع‌رسانی آن به شیوه‌های مختلف در سطح شهرستان‌های استان صورت گرفت.

وی تصریح کرد: 40 نمایشنامه از شهرهای مختلف استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 20 اثر وارد مرحله بازبینی شد.

وی بیان داشت: در نهایت 11 اثر در قالب نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کردستان اضافه کرد: در بخش صحنه‌ای دو گروه از شهرستان قروه حضور داشتند و شهرستان‌های سقز، سنندج، بیجار و کامیاران نیز هر کدام با یک گروه در این جشنواره شرکت کرده بودند.

داودنیا ادامه داد: در بخش خیابانی هم دو گروه از قروه، یک گروه از سنندج و یک گروه نیز از سقز در این جشنواره با هم به رقابت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رای و نظر هیئت داوران نمایش خیابانی جعبه‌ها و نمایش صحنه‌ای میهمان برای شرکت در جشنواره منطقه‌ای تئاتر بسیج معرفی می‌شوند.

وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و تقویت رفتار و روحیه بسیجی با پرداختن به موضوعات نشاط‌آفرین و غرورانگیز اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به منظور الگوسازی برای نسل جوان را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کردستان در پایان تشویق هنرمندان به نمایشنامه‌نویسی و حمایت از اجراهای عمومی نمایش بسیج به منظور برقراری ارتباط با عموم مردم را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول