اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارشنبه ‌شب انجام شد

برگزاری مراسم ولادت امام هادی(ع) در سپاه شهرستان جم

خبرگزاری فارس: مراسم ولادت امام علی‌النقی‌الهادی (ع) با حضور جمعی از مردم و مسئولان و نیروهای سپاه و بسیج در نمازخانه سپاه شهرستان جم برگزار شد.

برگزاری مراسم ولادت امام هادی(ع) در سپاه شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جم چهارشنبه ‌شب در این مراسم ضمن تبریک به‌مناسبت ولادت این امام بزرگوار اظهار داشت: امام هادی(ع) در سال 212 هجری در دامن مادری پاک‌دامن که دست قدرت الهی او را برای تربیت مقام ولایت و امامت مامور کرد متولد شد.

حجت‌الاسلام قدرت‌الله پورغلامی با بیان اینکه امام هادی (ع) در سن هشت سالگی به امامت رسید و دوران امامت آن بزرگوار 33 سال به طول انجامید افزود: ایشان در این مدت به نشر احکام خدا و شناساندن مکتب و مذهب جعفری و تربیت شاگردان و اصحاب گرانقدر مشغول بود و در امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه پنهان با متوکل عباسی لحظه‌ای آسایش نداشت.

وی بیان کرد: به همین دلیل والی مدینه نامه‌ای به متوکل نوشت و به آن امام بزرگوار تهمت‌های ناروا زد و آن حضرت را مرکز فتنه‌انگیزی وانمود کرد و آن چیزی که در شأن خودش و خلیفه عباسی بود را به آن امام همام نسبت داد و آن بود که جاذبه امامت ولایت و علم و فضلش مردم را از اطراف جهان اسلام به مدینه کشاند و این کوته‌نظران دون همت، طالب ریاست ظاهری و حکومت مادی دنیای فریبنده نمی‌توانستند فروغ معنویت امام هادی را ببینند.

این مسئول یادآور شد: امام هادی (ع) را به مدت 20 سال در محله عسکر تحت نظر و مراقبت شدید گرفتند و آخرالامر او را مسموم و به شهادت رساندند ولی نتوانستند نور امامت و ولایت را خاموش و پیوند قلبی بین مردم و امامت را قطع کنند.

پورغلامی تصریح کرد: امروز در شرایطی که دشمنان برای زیر سئوال بردن ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کنند باید نسبت به تبیین ارزش‌های اسلامی و الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) اهتمام ورزیم.

وی افزود: گسترش فرهنگ ائمه(ع) امری لازم و ضروری است و همه مسئولان و افراد تاثیرگذار جامعه باید در این مسیر نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

انتهای پیام/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول