اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان:

کشاورزان اصفهانی از قیمت پایین محصولات کشاورزی رنج می‌برند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: قیمت پایین محصولات کشاورزی از چالش‌های کشاورزان موجود در استان محسوب می‌شود و در حال حاضر گندم به عنوان محصول شاخص در بخش کشاورزی از قیمت پایینی برخوردار است.

کشاورزان اصفهانی از قیمت پایین محصولات کشاورزی رنج می‌برند

اسفندیار امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مشکلات کشاورزان استان باید به دو صورت پیگیری و برطرف شود، اظهار کرد: تمام مردم و مسئولان باید با استفاده از راهکار‌هایی همچون صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش‌های مختلف و جایگزینی استفاده از آب درصدد اختصاص آب به کشاورزان استان باشند.

وی اضافه کرد: امیدواریم که ذخیره‌های بارندگی ناشی از بارش‌های باران در فصل زمستان و پاییز در استان درصدی از منابع آبی مورد نیاز در استان را تأمین کند و استفاده از این راهکار‌ها از بی‌شغل شدن افراد شاغل موجود در بخش‌های مختلف استان جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تمام افراد، کارخانجات، بخش‌های صنعتی، خدماتی و جامعه شهری که از آب موجود در استان استفاده می‌کنند باید برای جبران خسارات وارد شده به حق‌آبه‌دار بخشی از درآمد خود را در یک ساز و کار قانونی به این افراد تخصیص بدهند.

وی با بیان اینکه با تحقق این موضوع مشکل معیشت و زندگی حق‌آبه‌دار در سال‌هایی مانند امسال به حداقل ممکن برسد، ادامه داد: پرداخت بخشی از درآمد بخش‌های مصرف‌کننده آب به حق‌آبه‌داران در شرایط کمبود آب برای فعالیت‌های کشاورزی راهکاری اصولی و قانونی است.

امینی با اشاره به اینکه این موضوع مبتنی بر قانون توزیع عادلانه آب است، تاکید کرد: قیمت پایین محصولات کشاورزی از چالش‌های کشاورزان موجود در استان محسوب می‌شود و در حال حاضر گندم به عنوان یکی از محصولات شاخص در بخش کشاورزی از قیمت پایینی برخوردار است.

وی افزود: گرانی بسیار بالای بخش‌های خدماتی از جمله نهاده‌های کشاورزی و خدمات ارائه شده از سوی دولت اعم از برق و سوخت به کشاورزان یکی دیگر از چالش‌های استان در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول