اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توفان سندی صدها هزار کانادایی را با مشکل قطع برق مواجه کرد

خبرگزاری فارس: رسیدن ابر توفان سندی به کانادا موجب قطع کابل‌های برق در این کشور شده و صدها هزار نفر را با مشکل قطع برق مواجه کرد.

توفان سندی صدها هزار کانادایی را با مشکل قطع برق مواجه کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، مرکز امور مالی کانادا گفته است توفان سندی باعث افتادن درختها و قطع کابل‌های انتقال برق در استان «انتاریو» در شرق این کشور شده است.

اداره امور مالی کانادا می‌گوید این اتفاق موجب شده است 145 هزار نفر در این استان و 55 هزار نفر در شهر «تورنتو» ـ که مرکز این استان است ـ بدون برق بمانند.

روز گذشته نیز وزش شدید باد در تورنتو به مرگ یک زن در این شهر منجر شد.

توفان سندی که ابتدا یک توفان استوایی بود و بعداً به یک ابر توفان تبدیل شد ساعت هشت شب گذشته به وقت محلّی (چهار و نیم صبح به وقت تهران) به خاک آمریکا رسید و سپس علی‌رغم  صدها کیلومتر فاصله به سمت کانادا حرکت کرد.

سازمان هواشناسی کانادا سرعت این توفان را به هنگام ورود به خاک این کشور 50 کیلومتر در ساعت اعلام و پیش‌بینی کرد سرعت آن در ساعت‌های آینده به یکصد کیلومتر در ساعت برسد.

به گفته کارشناسان هواشناسی کانادا، پیش‌بینی می شود این توفان مسیر خود را به سمت استان‌های کبک و آتلانتیک ادامه دهد. مسئولان کانادا همچنین درباره احتمال وقوع سیل در استان‌های انتاریو و کبک هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/د.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول