اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قطع آب و برق در کوبا به دنبال وقوع طوفان سندی

خبرگزاری فارس: در حالی که 4 روز از وقوع طوفان سندی در کوبا می‌گذرد اما ساکنان دومین شهر بزرگ این کشور هنوز فاقد دسترسی به شبکه برق و آب هستند.

قطع آب و برق در کوبا به دنبال وقوع طوفان سندی

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از گذشت 4 روز از وقوع طوفان مرگبار سندی در کوبا، هنوز شبکه برق و آب آشامیدنی ساکنان شهر سانتیاگو دومین شهر بزرگ این کشور قطع است.

بنا بر این گزارش، طوفان سندی موجب تخریب خانه‌ها و از جا کنده‌شدن سقف منازل شده در استان‌های شرقی سانتیاگو و گوانتانامو شده است.

مقامات کوبایی هنوز میزان خسارت ناشی از طوفان سندی را محاسبه نکردند اما روزنامه کمونیستی گراما گزارش داد که صدمات و خسارات گسترده‌ای به خانه‌ها، فعالیت‌های تجاری، خدمات عمومی زیربنایی و موسسه‌های آموزشی وارد شده است.

شهر سانتیاگو بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد و پیش از این شاهد طوفان مرگبار دنیس در سال 2005 بوده که بر اثر آن 16 نفر کشته و 130 هزار خانه تخریب شد.

میزان خسارت این طوفان در حدود 2.4 میلیارد دلار ارزیابی شده بود.

این گزارش افزود: تلفات طوفان سندی پس از عبور از منطقه کشور‌های حوزه دریای کارائیب، 62 نفر بوده است. این تعداد شامل 52 نفر در هائیتی، 11 نفر در کوبا، 2 نفر در باهاما، 2 نفر در جمهوری دومینیکن و یک نفر در جامائیکا است.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول