اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

فرهنگ شهادت را با راهیان نور برای دانش‌آموزان معنا می‌کنیم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید از طریق کاروان‌های راهیان نور و برپایی یادواره شهدا‌ فرهنگ شهادت را برای دا‌نش‌آموزان‌ معنا کنیم.

فرهنگ شهادت را با راهیان نور برای دانش‌آموزان معنا می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسین هژبری ظهر امروز در یادواره شهید بهنام محمدی در محل تالار امام رضا اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا، نمایش رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهدای برجسته در مقابل چشمان جوانانی است که سال‌های سال با آن تاریخ فاصله دارند.

وی افزود: باید فرهنگ شهدا برای دانش‌آموزان معنا شود که این کار از طریق برگزاری یادواره‌ها و سفرهای کاروان راهیان نور انجام می‌شود که محقق شدن این امر از طریق کتاب‌های درسی و آموزش توسط مدیران و معلمان در مدارس نیز امکانپذیر است.

معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس یکی از طلایی‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین دوران تاریخ ایران اسلامی است، تصریح کرد: در بین شهیدان هشت سال دفاع مقدس برخی از آنها از جمله دانش‌آموزان تاریخ سازتر بودند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار دانش‌آموز شهید با اشاره به مراسم تجدید میثاق دانش‌آموزان بسیجی با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، افزود: 36 هزار دانش‌آموز شهید، شاگرد اول‌های همیشه تاریخ آموزش و پرورش کشور و فرماندهان ماندگار بسیج دانش‌آموزی تا پایان دنیا هستند.

هژبری با اشاره به معلمان شهید عنوان کرد: باید به روح پر فتوح 4 هزار معلم شهید، فرماندهانی که فهمیده‌ها را تربیت کردند، درود بفرستیم، معلمان شهید معلمان نمونه همیشه تاریخ آموزش و پرورش و معلمان ماندگار هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش دانش‌آموزان بسیجی را نمایندگان فرهیخته دانش‌آموزان کشور خواند و تاکید کرد: دانش‌آموزان بسیجی فرهیختگانی هستند که با تأسی از شهدای والامقام ایران اسلامی پای آرمان‌های والای امام و مقام معظم رهبری ایستاده‌اند.

هژبری در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی بیان کرد: تجدید میثاق با آرمان‌های والای امام، شهدا و مقام معظم رهبری، اعلام انزجار از تحریم‌های ظالمانه آمریکای جنایتکار، دیدار با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه در استان‌ها، برگزاری یادواره سراسری شهید ناهید فاتحی کرجو، بهنام محمدی و 36 هزار شهید دانش‌آموز از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: طی این هفته برترین‌های علمی، تربیتی، اخلاقی، تشکل‌های دانش‌آموزی و به عبارتی دیگر برجسته‌های دانش‌آموزی در مراسم صبحگاه یا برنامه‌های دیگر مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در مسابقات فرهنگی و هنری کشور حدود 20 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز شرکت می‌کنند، گفت: البته ما به این تعداد، دانش‌آموز نداریم و به این معنی است که یک دانش‌آموز در چند مسابقه شرکت می‌کند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول