اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان خواستار شد

فراگیر شدن آیین‌های غدیر در محله‌ها

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: فراگیر شدن آیین‌های غدیر در محله‌ها، توجه به جلوه بیرونی و چراغانی شهرها در جشن غدیر امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فراگیر شدن آیین‌های غدیر در محله‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های اجرایی ستاد غدیر شهرستان دشتستان اظهار داشت: اسلام کامل‌ترین دین و قرآن نیز بزرگ‌ترین کتاب در تاریخ بشریت است و باید برای ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی تلاش کنیم.

وی افزود: غدیر سند حقانیت شیعه است و باید از این سند معتبر برای گسترش فرهنگ اصیل شیعی نهایت بهره را ببریم و نباید کم‌کاری شود.

امام جمعه برازجان با اشاره به اینکه شهرستان دشتستان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بزرگی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دارد خواستار مشارکت گسترده مردم در آیین‌های غدیر و مردمی شدن این آیین‌ها شد.

مصلح بر نقش و حضور هیئت‌های مذهبی در این مراسمات تاکید کرد و بیان داشت: فراگیر شدن آیین‌های غدیر در محله‌ها توجه به جلوه بیرونی و چراغانی شهرها در جشن غدیر امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به جذب جوانان به برنامه‌های مناسبتی اهتمام ورزند و در شرایط کنونی باید نسبت به محتوابخشی به برنامه‌ها بیشتر تلاش شود.

دبیر ستاد غدیر شهرستان دشتستان نیز با ارائه گزارشی از برنامه‌های اجرایی شهرستان دشتستان گفت: نماز عید بیعت با امامت و ولایت، شب شعر مولا و برگزاری جشن‌های مردمی در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان از جمله این برنامه‌هاست.

بخشعلی دهقایدی اذعان داشت: اجرای برنامه کوهنوردی، بازسازی واقعه غدیر درشهرستان و تجلیل از سادات دشتستان نیز از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در دهه غدیر در دشتستان است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول