اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه جامعه اسلامی دانشگاه‌های سیستان‌و‌بلوچستان:

سایت زاهدان پرس در بر هم‌زدن فتنه دشمنان نقش مهمی داشته است

خبرگزاری فارس: جامعه اسلامی دانشگاه‌های سیستان‌‌وبلوچستان در قبال فیلتر زاهدان پرس در بیانیه‌ای اعلام کرد: این سایت در جلوگیری از خاموش‌کردن فتنه و انحراف در عرصه اقلیت‌های قومی و مذهبی در جنوب شرق نقش بسزایی داشته است.

سایت زاهدان پرس در بر هم‌زدن فتنه دشمنان نقش مهمی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در این بیانیه آمده است: چه شده است مسئولان ما را؟ عده‌ای از دانشجویان و جوانان عاشق ولایت و شهادت با دستان خالی در گوشه‌ای از کشور که حضرت امام خامنه‌ای آنجا را تنگه احد می‌نامند، مشغول جهاد در عرصه رسانه هستند و به اذعان دوست و دشمن در خط مقدم جهاد بوده‌اند و به حق توانسته‌اند حقایق را تا آنجایی که می‌توانند، آشکار کنند و در تزریق بصیرت به اقشار جامعه به ویژه قشر جوان و دانشجو پرچمدار بوده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: حال همزمان با نامه تاریخی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای به جنبش‌های دانشجویی در راستای مطالبه عدالت و مبارزه با همه نوع فساد و همچنین همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات و توجه به رسانه‌ها، متأسفانه شاهد فیلتر شدن سایت زاهدان پرس می‌باشیم.

در این بیانیه آمده است: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های استان موضع‌گیری صریح خود را با این اقدام مسئولان امر با پرسش سوالات زیر بیان می‌کند؛ در حالی که یکی از برکات بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی، اعطای آزادی بیان می‌باشد، چه می‌شود که رسانه‌ای که جز بیان حق در دستور کارش نبوده، از دسترس خارج می‌شود؟ آقایان و آقازادگانی که ندای حق را بر نمی‌تابید، به جای فشارآوردن به مسئولان مربوطه برای فیلتر این رسانه، چرا خودتان را اصلاح نمی‌کنید؟ چرا دست از کج اندیشی و حرکت غیر اصولی بر نمی‌دارید که سربازان بصیر ولایت شما را به چنگ اندازند؟

در این سه سال فعالیت سایت زاهدان پرس، شاهد موضع‌گیری عناصر وابسته به ضد انقلاب و فتنه و جریانات انحرافی بودیم که علنا اعلام می‌کردند که این سایت در جلوگیری از خاموش‌کردن فتنه و انحراف به ویژه در بهم‌زدن طراحی‌های دشمنان در عرصه اقلیت‌های قومی و مذهبی در جنوب شرق نقش بسزایی داشته است و توانسته در رو کردن دست خیانتکارن موفق باشد حال این سوال بجاست که وقتی دشمنان با فعالیت این رسانه در استان سیستان و بلوچستان جای خود را تنگ می‌بینند، چرا باید از ادامه فعالیت زاهدان پرس جلوگیری شود؟ آیا این اقدام شائبه‌های فراوانی در اذهان ایجاد نمی‌کند؟

در حالی که اخیرا شاهد درخواست عناصر تابلودار ضد انقلاب از مسئولان استان سیستان و بلوچستان برای فیلتر کردن سایت زاهدان پرس بودیم، حال این اقدام مسئولان چراغ سبز به آنان نیست؟

در این مقطع حساس که نظام اسلامی در یک پیچ تاریخی قرار دارد و نقش و تأثیر رسانه‌ها به خصوص در برآوردن ندای عدالت خواهی بر همگان مشهود است، چرا باید شاهد اقدامات عجولانه و نسنجیده، صرفا به خاطر مصالح افراد ذی نفع در استان باشیم؟

همان طور که در مدت فعالیت زاهدان پرس شاهد بودیم، این سایت در مطالبه حقوق مردمان غیور و ولایی استان همواره پرتلاش بوده است حال چرا باید مردمان این استان از دسترسی به منبع انتشار مطالباتشان محروم شوند؟

جامعه اسلامی دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان ضمن حمایت مجدد خود از سایت زاهدان پرس، از مسئولان مربوطه می‌خواهد که هرچه سریع‌تر فعالیت این رسانه در عرصه عمومی آزاد شود و از دادستان و استاندار استان دعوت می‌کند تا با حضور در دانشگاه‌های استان به خصوص دانشگاه سیستان و بلوچستان پاسخگوی سوالات دانشجویان در این مورد و موارد متعدد دیگر باشند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، زابل و آزاد زاهدان

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول