اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: روسیه خواستار از سرگیری ماموریت ناظران بین‌المللی در سوریه است

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه با ابراز ناراحتی از نقض آتش بس در سوریه گفت که مسکو خواستار از سرگیری ماموریت ناظران بین‌المللی در سوریه است.

لاوروف: روسیه خواستار از سرگیری ماموریت ناظران بین‌المللی در سوریه است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز، دوشنبه بعد از دیدار با "اخضر ابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در مسائل سوریه اعلام کرد که مقامات مسکو از این مسئله بسیار ناراحت هستند که طرف‌های درگیر در سوریه شرایط آتش‌بس موقت در این کشور در زمان عید قربان را اجرا نکردند.

لاوروف گفت: ما مسلما بسیار ناراحت هستیم که ابتکارعمل آقای ابراهیمی در مورد آتش‌بس که ما فعالانه از آن حمایت می‌کردیم، در هر صورت موفقیت آمیز نبود.

ابراهیمی هم به نوبه خویش گفت: علیرغم اینکه طرح آتش‌بس موقت در سوریه شکست خورد، ولی مذاکرات طرفین مناقشه در این کشور باید ادامه پیدا کند.

وی افزود: ما واقعا متاسفم که این طرح موفق نبود، ولی این مسئله قاطعییت ما در ادامه مذاکرات برای حل و فصل مناقشه در سوریه را از بین نمی‌برد، برای اینکه سوریه کشور مهمی است و ملت سوریه مستحق هستند تا از حمایت ما برخوردار باشند. بنابراین ما به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد و آماده هستیم تا با همه نقش آفرینان داخلی و خارجی همکاری کنیم تا سطح خشونت‌ها در سوریه کاهش یافته و در نهایت خاتمه پیدا کند.

ابراهیمی همچنین اعلام کرد که سازمان ملل متحد فعلا طرحی برای اعزام نیروهای حافظ صلح به سوریه ندارد.

لاوروف نیز به نوبه خویش گفت: روسیه خواستار از سرگیری ماموریت ناظران بین‌المللی در سوریه است.

وزیر خارجه روسیه توضیح داد: این مسئله تنها با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل و با موافقت دولت سوریه می‌تواند تحقق پیدا کند. البته ما تلاش خود را ادامه خواهیم داد تا ناظرین بین‌المللی به سوریه بازگردند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول