اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تشکلات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون آذربایجان‌شرقی:

659 تشکل کارگری و کارفرمایی در آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس تشکلات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از فعالیت 659 تشکل در این استان خبر داد.

659 تشکل کارگری و کارفرمایی در آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن رضایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 659 تشکل در سطح صنف یا واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند که این تعداد در مدت مشابه سال قبل 591 تشکل بوده و بر این اساس، میزان 11.5 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در 6 ماه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد کمی 11.5 درصد برخوردار بوده است.

رضایی با بیان اینکه وجود تشکل در محیط‌های کاری باعث افزایش میزان مشارکت کارکنان در فرآیند مدیریت شده و دستیابی به موضوع دموکراسی صنعتی را تسهیل می‌کند، افزود: مشارکت مستقیم کارکنان در تصمیم‌گیری‌ها باعث می‌شود تا از میزان برخوردها و تعارضات بین مدیران و کارکنان کاسته شده و طرفین با داشتن حق و فرصت مساوی برای تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری، خود را متعلق به گروه واحدی دانسته و برای تحقق هدف‌های مشترک گام بردارند.

رئیس تشکلات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: اهمیت وجود تشکل‌های صنفی از این روست که در چهار‌چوب اصل سه‌جانبه‌گرایی نقش اساسی را عهده‌دار بوده و در همه تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در ابعاد اشتغال، مزد، تامین اجتماعی، حفاظت، ایمنی و حل و فصل اختلافات کارگری و کارفرمایی نقش‌آفرینی کرده و برای ایجاد تعامل و تفاهم با دیگر شرکای اجتماعی خود تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول