اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست دزفول خبر داد

رفع تصرف 6 هکتار از پارک ملی دز در خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: شش هکتار از اراضی جنگلی پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز از دست متصرفان خارج شد.

رفع تصرف 6 هکتار از پارک ملی دز در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، فرهاد قلی‌نژاد اظهار داشت: با تلاش و پیگیری مستمر ضمن جلوگیری از گسترش تخریب و تصرف‌های عدوانی و حصول نتیجه مطلوب حقوقی در پنج پرونده تصرف عدوانی اراضی جنگلی پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز،  شش هکتار از اراضی ملی مذکور رفع تصرف و حکم خلع ید اجرا و از دست متصرفان خارج شد.

وی افزود: اراضی مذکور در سال‌های گذشته توسط افراد سودجو در محدوده جنگلی پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز مورد تصرف عدوانی قرار گرفته بود که در زمان تخریب با اخذ حکم قضایی از گسترش تصرفات جلوگیری و پس از پیگیری‌های مستمر، خسارت‌های وارده به طبیعت اراضی مذکور وصول شد.

قلی‌نژاد تصریح کرد: رفع تصرف‌های مذکور حاصل پیگیری‌های مجدانه این اداره و تعامل و همکاری مراجع قضایی در حفاظت از حقوق بیت المال در اراضی ملی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز یکی از مناطق بکر و ارزشمند و دارای پوشش جنگلی نیمه گرمسیری و زیستگاه اصلی گونه جانوری نادر گوزن زرد ایرانی است.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول