اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد فارس‌شناسی خبر داد

رونمایی از 9 اثر علمی با موضوع حضرت سلمان

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد فارس‌شناسی گفت: در بخش علمی مراسم افتتاحیه کنگره حضرت سلمان فارسی 9 اثر عمیق با موضوع ابعاد زندگی و شخصیت آن حضرت رونمایی می‌شود.

رونمایی از 9 اثر علمی با موضوع حضرت سلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، منصور طبیعی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کتاب سرگذشت خود‌گفته سلمان فارسی که رساله‌ای مختصر از زبان خود حضرت سلمان از شیخ صدوق به نقل از امام محمد باقر (ع) که با خط نستعلیق یکی از هنرمندان دوره قاجار نگاشته شده است در این کنگره رونمایی می‌شود.

وی افزود: کتاب‌شنناسی حضرت سلمان با معرفی 64 کتاب مستقل درباره مناقب آن حضرت و کتاب مکتوبات حضرت سلمان فارسی دو کتاب دیگر هستند که در این کنگره رونمایی و چاپ می‌شود.

طبیعی ادامه داد: کتاب خضر وادی دهم نیز که از مهم‌ترین کارهای پژوهشی است و تاکنون انجام شده درباره سیمای آن حضرت در یک‌هزار شعر فارسی در این کنگره بازنشر می‌شود.

به گفته وی، زادگاه سلمان عنوان کتاب دیگری از محمدمهدی مظلوم‌زاده از نویسندگان کازرون است که در همین کنگره رونمایی می‌شود.

طبیعی بیان کرد: نسخه خطی نامه امیرالمومنین (ع) به حضرت سلمان فارسی به خط استاد احمد نی‌ریزی که اصل آن در موزه فارس‌شناسی موجود است نیز در همین کنگره چاپ و منتشر می‌شود.

دبیر علمی کنگره سلمان فارسی در ادامه بیان کرد: 150 چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از آن 62 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و 35 مقاله از مجموعه مقالات ارائه شده به همراه تعدادی مقاله به زبان عربی به صورت دو جلد کتاب منتشر می‌شود.

مدیر بنیاد فارس‌شناسی ابراز داشت: بزرگداشت مفاخر مذهبی ایران و فارس، ایجاد محیطی علمی برای تبادل اطلاعات پژوهشگران، ایجاد انگیزه پژوهش درباره حضرت سلمان فارسی، حرکت در راستای اجرایی کردن فرمایش مقام معظم رهبری درباره ارتقای جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) و معرفی ایرانیان به عنوان نسل سلمان فارسی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره است.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول