اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد

نصب تندیس سلمان فارسی در کازرون

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی سلمان فارسی با حضور مراجع عظام تقلید در کازرون همراه است، از نصب تندیس این شخصیت بزرگ جهان اسلام در این شهرستان خبر داد.

نصب تندیس سلمان فارسی در کازرون

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد همتی ‌بوشهری بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:‌ در سفر دوم ریاست جمهوری طرحی تصویب شد که با همکاری استانداری فارس، کنگره بین‌المللی سلمان فارسی برگزار شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نگاه فرهنگی استاندار، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه، امام جمعه شیراز و کازرون و فرمانداری کازرون و بنیاد فارس‌شناسی در آستانه برگزاری این کنگره قرار دارد و اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است.

همتی بوشهری با بیان اینکه اوج این برنامه‌ها در دهم و یازدهم آبانماه جاری است، گفت: افتتاحیه کنگره بین‌المللی سلمان فارسی با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی و یا یکی دیگر از مراجع عظام تقلید در کازرون برگزار می‌شود.

این مقام فرهنگی اظهار کرد: همچنین میهمانانی از اقصی نقاط کشور، از نمایندگان ولی فقیه، استانداران، رؤسای فرهنگی، اساتید دانشگاه‌ها و مدیران کل و مسئولان کشوری در حوزه فرهنگی و روحانی در این مراسم حضور دارند.

وی از حضور میهمانان خارجی در این کنگره خبر داد و گفت: میهمانانی از کشورهای عراق، مصر، کویت و بقیه جاهایی که در حوزه حضرت سلمان تألیفات، مقالات و.. داشتند نیز در این مراسم حضور دارند و این کنگره هم در بخش داخلی و هم خارجی برگزار می‌شود.

همتی‌‌بوشهری با یادآوری اینکه برنامه‌های متنوعی ویژه این کنگره در سراسر نقاط استان فارس برگزار می‌شود، ابراز داشت: نصب تندیس سلمان فارسی در شهرستان کازرون، چاپ کتاب و تحقیقات علمی، برگزاری شب‌های شعر با محوریت حضرت سلمان در شیراز و شهرستان‌ها و شبی با قرآن از جمله برنامه‌های این کنگره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به تبلیغات انجام شده برای برگزاری این کنگره اضافه کرد: تبلیغات وسیعی برای کنگره بین‌المللی سلمان فارسی از شیراز تا تهران آغاز و تیزر تلویزیونی نیز به صدا و سیما تحویل شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری چنین برنامه‌هایی آن چیزی‌ که در شأن جایگاه سلمان فارسی است بتوانیم انجام دهیم و ابعاد وجودی این شخصیت و یار جاوید پیامبر(ص) را معرفی کنیم.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول