اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس خبر داد

حضور 15 پژوهشگر بین‌المللی در کنگره سلمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: 15 پژوهشگر و محقق از کشورهای سوریه، لبنان، عراق، ترکیه، کویت، مصر و اردن در کنگره دو روزه حضرت سلمان فارسی شرکت می‌کنند.

حضور 15 پژوهشگر بین‌المللی در کنگره سلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امیر رئوف بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این کنگره که دهم و یازدهم آبان ماه جاری در شهرستان کازرون برگزار می‌شود بیش از 200 شخصیت ملی حضور می‌یابند.

وی افزود: دوازده محور برای ارسال مقاله به کنگره حضرت سلمان در نظر گرفته شد که شامل شرح حال حضرت سلمان با زیرشاخه‌های زادگان سلمان، سلمان پیش از ورود به حجاز، سلمان در عصر پیامبر اکرم، مواضع فکری سیاسی سلمان بعد از پیامبر و سیر و سلوک سلمان بوده است.

رئوف سایر عناوین مقاله‌ها را شامل سلمان در احادیث و روایات، سلمان و حریم امامت و ولایت، سلمان در آثار تاریخی، نقش سلمان در فتوحات اسلامی، سلمان از منظر خاورشناسان، برشمرد و گفت: همچنین سلمان در آئینه شعر و ادب، سلمان در فرهنگ عامه، سلمان ایرانیان و اسلام و سلمان و نیاز انسان معاصر نیز از دیگر مقاله‌های مربوط به این شخصیت بزرگ جهان اسلام است.

وی اضافه کرد: این کنگره که از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان فارس است فضایی را پیش روی پژوهشگران می‌گشاید تا به بررسی بیشتر ابعاد وجودی حضرت سلمان فارسی بپردازند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی حضرت سلمان ارادت و ارتباط ایشان با یگانه بانوی عالم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) است که نشان‌دهنده طهارت باطن و ارتباط قلبی ایشان با ائمه اطهار است.

وی ادامه داد: این کنگره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، استانداری فارس، نهاد نمایندگی ولی فقیه در این استان و امام جمعه و فرمانداری کازرون، بنیاد فارس‌شناسی و دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول