اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست استانداران قم و کربلا مطرح شد

قم الگوی مناسب برای توسعه شهرهای مذهبی عراق

خبرگزاری فارس: در دیدار استاندار قم و استاندار کربلا، بر الگوگیری از شهر قم در زمینه توسعه شهرهای مذهبی عراق تاکید شد.

قم الگوی مناسب برای توسعه شهرهای مذهبی عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در دیدار استاندار کربلا به اشتراکات دینی و فرهنگی بین ایران و عراق اشاره و تصریح کرد: روابط بین ایران و عراق یک رابطه تاریخی و دیرینه است که وجود مشترکات فرهنگی، مذهبی و مرزهای جغرافیایی مشترک موجب تحکیم آن در دوره‌های مختلف شده است.

وی با اشاره به زمینه‌های مناسب همکاری قم با عراق به ویژه با شهرهای مذهبی این کشور گفت: در حال حاضر کشور عراق جزو شرکای اصلی و مهم قم در مراودات گوناگون فرهنگی، اقتصادی، تجاری و صنعتی به شمار می‌رود.

استاندار قم به سوابق و زمینه‌های همکاری دو استان اشاره و تاکید کرد: خواهان گسترش و ارتقای روابط فیمابین در زمینه‌های مختلف هستیم.

پیریایی با اشاره به پیوند معنوی بین قم و کربلا گفت: امضای پیمان خواهرخواندگی بین این دو شهر مذهبی بر اساس این علقه مشترک فرهنگی و مذهبی صورت گرفته است.

آمال‌الدین مجید الهر استاندار کربلا نیز ضمن استقبال از توسعه روابط دو استان، حضور بیشتر تجار و فعالان اقتصادی قم در کربلا را خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه تجربه عمرانی قم می‌تواند الگوی مناسبی برای توسعه شهرهای مذهبی عراق باشد گفت: از الگوی توسعه قم به ویژه از طرح حرم تا جمکران، در توسعه و ایجاد معابر شهر کربلای معلی استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است قرار است استاندار کربلا و هیئت همراه، امشب در مراسم ضیافت شام استاندار قم حضور یافته و طرفین در خصوص راهکارهای گسترش و تقویت روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر کنند.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول