اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سودان: موجودیت اسرائیل با مقاومت فلسطینیان در معرض فروپاشی است

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه سودان تاکید کرد که سلاح‌های پیشرفته فلسطینیان موجودیت اسرائیل را با خطر مواجه ساخته است.

سودان: موجودیت اسرائیل با مقاومت فلسطینیان در معرض فروپاشی است

به گزارش فارس به نقل از روزنامه مصری الشروق، «علی کرتی»، وزیر خارجه سودان در گفت‌وگو با رادیو سودان گفت: اسرائیل با تجاوز شرم آور خود به مجتمع صنایع نظامی «یرموک» خواست به اسرائیلی‌ها وانمود کند که نتانیاهو است که از امنیت و منافع آنها حمایت می‌کند.

وی افزود: حمله به صنایع نظامی خارطوم در راستای مبارزات انتخاباتی در سرزمین‌های اشغالی بوده است به ویژه که کابینه کنونی اسرائیل اکنون با ضعف و نارضایتی شدید عمومی روبه‌رو است.

وزیرخارجه سودان ادامه داد: اسرائیل اشتباه تصور کرده بود، کارخانه اسلحه سازی سودان سلاح‌هایی بسیار سنتی و رایج می‌سازد در حالی که می‌داند که فلسطینیانی را که سرزمینشان را اشغال کرده است و با موجودیت این رژیم و سیاست‌هایش مخالف هستند، سلاح‌هایی بسیار پیشرفته‌تر از سلاح‌های موجود در صنایع یرموک در اختیار دارند.

علی کرتی تصریح کرد: حمله به صنایع نظامی سودان  هیچ نفعی به جناح تندرو اسرائیل نخواهد رساند چرا که اسرائیل در معرض فروپاشی است و همه جهانیان با مواضع منفی این رژیم مخالف هستند و مواضع این رژیم را در قبال تصمیمات بین‌المللی و منطقه‌ای که بر حق فلسطینیان تاکید دارد، رد می‌کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول