اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سوپر پک‌ها؛ بازیگران مهم انتخابات در آمریکا

خبرگزاری فارس: یک روزنامه سوئیسی در گزارشی با اشاره به هزینه‌های کلان انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا به بررسی نقش سوپر پک‌ها در این زمینه پرداخت.

سوپر پک‌ها؛ بازیگران مهم انتخابات در آمریکا

به گزارش فارس به نقل از «تاگس انتسایگر»، انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در واقع تصمیم‌گیری درباره یک بازی سیاسی بسیار پر هزینه است که البته «میت رامنی» و «باراک اوباما» تنها بازیگران آن نیستند.

در این گزارش آمده است که رقابت امسال برای ورود به کاخ سفید پر هزینه‌ترین رقابت انتخاباتی تمام دوره‌ها محسوب می شود. مرکز (Responsive Politics) پیش‌بینی کرد که این مبارزات انتخاباتی حدود 2.5 میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

حمایت‌های سوپر پک‌ها با مبالغ میلیونی از آن بسیار مهم است. سوپر پکها کمیته های سیاسی هستند که با هدف تاثیر بر انتخابات کمکهای مالی نامحدودی از شرکت ها، اتحادیه ها یا افراد ثروتمند دریافت می‌کنند. این اصطلاح در سال 2010 پس از تصمیم دادگاه عالی آمریکا علیه کمیسیون انتخابات فدرال مطرح شد. 

 

 

منتقدان بر این باورند که با این تصمیم دادگاه عالی آمریکا راه برای نفوذ لابی های قدرتمند مالی در انتخابات آمریکا باز شد.

هزینه‌ سوپر پک‌ها برای انتخاب اوباما تا ماه اکتبر  حدود 869 میلیون دلار بودند.

در مقابل رامنی و سوپر پک حامی این جناح اعتبار و هدایایی به مبلغ حدود 831 میلیون دلار جمع آوری کردند. در کنار آن سوپر پکهای دیگری هم در این مبارزات انتخاباتی فعالیت می‌کردند که اکثرا حامی جمهوریخواهان بودند.

نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه درباره هدایایی که مستقیما نامزدهای انتخاباتی می توانند دریافت کنند یک سقف 2500 دلار تعیین شده است نوشت: اوباما بیشتر از رامنی این گونه هدایا و کمکهای انتخاباتی را دریافت کرده است.

تاگس‌آنتسایگر نوشت که هیچ سقفی برای سوپرپک‌ها و هدایایی که آنها جمع آوری می کنند، در نظر گرفته نشده است. به گونه‌ای که یک سوپر پک لیبرال حامی اوباما تقریبا 3 میلیون دلار را از یکی از تهیه کنندگان فیلم در آمریکا دریافت کرد. سوپر پک دیگری نیز از یکی از شرکتهای آمریکایی ده میلیون دلار کمک مالی دریافت کرد. بخش اعظم این هدایا و اعتبارات مستقیما برای مبارزات انتخاباتی هزینه شد.

انتهای‌پیام/ط.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول