اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آخرین اخبار انتخابات آمریکا

رأی‌گیری در شمال ایالت «نیوهمپشایر» آغاز شد

خبرگزاری فارس: رأی‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در یکی از روستاهای شمال ایالت «نیوهمپشایر» اوایل صبح امروز به وقت تهران آغاز شد.

رأی‌گیری در شمال ایالت «نیوهمپشایر» آغاز شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری شینهوا، رأی‌دهندگان آمریکایی در روستای «دیکسویل نوچ» بعد از نیمه‌شب آراء خود را به صندوق‌های رأی‌گیری انداختند و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت «نیوهمپشایر» آغاز شد.

این روستا، جزء اولین مناطق نیوهمپشایر محسوب می‌شود که رأی‌گیری در آن آغاز شده است و حوزه‌های اخذ رأی‌ در دیگر مناطق این ایالت از صبح امروز تا پایان وقت رأی‌گیری باز خواهد بود.

بر اساس این گزارش، تنها 10 نفر از رأی‌دهندگان آراء خود را به صندوق‌های رأی‌گیری انداختند و از بین همین تعداد، آراء‌ انتخاباتی «باراک اوباما» و «میت رامنی» مساوی بود و هرکدام از آنها 5 رأی دریافت کرده بودند.

گزارش‌های رسیده از روستای دیکسویل نوچ نشان می‌دهد که اولین رأی‌دهنده در این منطقه حدود ساعت 23:00 به وقت محلی (04:00 به وقت گرینویچ) رأی خود را به صندوق انداخت.

صندوق رأی که یک قفل برنجی بر روی آن زده شده بود، در زیر یک تابلوی بزرگ قرار گرفته بود که روی آن نوشته شده بود: «دیکسویل نوچ»، نیوهمپشایر.

خبرنگاران از سراسر جهان بیشتر از رأی دهندگان در حوزه اخذ رأی این روستا در شمال همپشایر بودند.

با شروع رأی‌گیری در دیکسویل نوچ، دمای هوا به منفی پنج درجه سلسیوس کاهش پیدا کرد. این روستا معروف به رأی‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نیمه‌های شب است که در واقع این یک رخداد نمادین در این محل به حساب می‌آید که اولین منطقه‌ای است که رأی‌گیری در آنجا انجام می‌شود و نتایج اولیه انتخابات این منطقه اول اعلام می‌شود.

علیرغم انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، رأی‌دهندگان آمریکا همچنین امروز برای 33 کرسی سنا و تمامی 435 کرسی نجلس نمایندگان آمریکا، 11 کرسی فرماندار ایالات و دیگر دفاتر محلی آمریکا رأی می‌دهند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول