اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته اسرار و معارف حج:

روح حج تقویت وحدت است

خبرگزاری فارس: عضو کمیته اسرار و معارف حج گفت: روح وحدت در تک تک اعمال حج جاری بوده و این فریضه بهترین راه برای تقویت یکپارچگی مسلمانان است.

روح حج تقویت وحدت است

حجت‌الاسلام رحیم کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پیام رهبر انقلاب به کنگره عظیم حج اظهار داشت: این پیام در واقع سخن ایشان به تمام مسلمانان جهان بود که با استفاده از فرصت حج بیان شد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در این پیام مشکلات جهان اسلام را در عرصه‌های مختلف مورد تحلیل قرار داده و به دو جمع‌بندی مهم در خصوص این مشکلات رسیده‌اند.

عضو کمیته اسرار و معارف حج با اشاره به اینکه راهکارهای رهبر معظم انقلاب در این پیام به دو جنبه راهکارهای فردی و اجتماعی تقسیم شده است، ابراز داشت: در حوزه فردی تقویت روحیه جمعی و اصلاح نفس مطالبی است که در این پیام به آن توجه شده و می‌تواند راهکار خوبی برای بیرون رفتن از مشکلات جهان اسلام باشد.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه ایشان در پیام خود به بعد معنوی و عرفانی حج توجه کرده و آن را راهی برای ارتقای جایگاه مسلمانان در جهان دانستند.

کارگر اظهار داشت: خداوند هیچ تغییری در سرنوشت افراد ایجاد نمی‌کند مگر اینکه آنان این تغییر را از خودشان آغاز کرده باشند.

وی گفت: اگر بخواهیم جهان اسلام را از درون اصلاح کنیم باید تک تک مسلمانان مشکلات و آسیب‌های فردی خود را برطرف کنند.

عضو کمیته اسرار و معارف حج ادامه داد: اصلاح امت یکی دیگر از مسائلی بود که در پیام رهبر انقلاب به کنگره عظیم حج مورد توجه قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه اصلاح امت از اصلاح فرد مهم‌تر است اظهار کرد: حج عبادتی نیست که بتوان تنها در حوزه فردی معنا کرد بلکه ظرفیت عظیم حج در توجه به بعد اجتماعی آن متبلور می‌شود.

کارگر ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین پیام‌های حج که در پیام مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده بود مسئله وحدت میان مسلمانان است.

وی بیان داشت: از نظر مقام معظم رهبری به عنوان رهبر جهان اسلام وحدت میان مسلمانان بهترین عاملی است که می‌تواند مشکلات جهان اسلام را از سر راه بردارد.

عضو کمیته اسرار و معارف حج گفت: دشمن‌شناسی و شناخت راهکارهای ورود دشمن به مسائل مختلف از دیگر اهدافی است که حج باید آن را دنبال کند.

وی خاطر نشان کرد: دشمن ما هر روز پرنیرنگ‌تر در صحنه‌ها وارد می‌شود و ما نیز باید هر روز تواناتر در برابر این دشمن ایستادگی کنیم.

کارگر افزود: تمام اهدافی که جهان اسلام برای ارتقاء جایگاه خود و ایستادگی در برابر دشمنانش باید به آن دست پیدا کند، با ایجاد یک امت واحده محقق می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل تمدن بزرگ اسلامی ابراز داشت: این موضوع تنها با شناخت دشمن مشترک تمام مسلمانان صورت می‌گیرد.

عضو کمیته اسرار و معارف حج با اشاره به پیگیری برنامه‌های مختلف اسلام هراسی توسط استکبار گفت: ایجاد اختلافات مذهبی یکی دیگر از ابزارهایی است که دشمن از آن بیشترین بهره را می‌برد.

وی خاطر نشان کرد: اختلاف سلیقه و تفاوت‌های مذهبی و قومی نباید مانع وحدت میان مسلمانان شده و آنان را از مسیر تشکیل تمدن بزرگ اسلامی منحرف کند.

کارگر ادامه داد: تمام مناسک حج نیز این پیام بزرگ وحدت را ندا می‌دهند و در واقع حج نمادی برای نشان دادن امت یکپارچه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان از سراسر جهان اسلام و با آداب و رسوم متفاوت در جریان حج با لباس‌هایی یکسان در مسیرهایی مشخص حرکت می‌کنند بیان داشت: روح وحدت در تک تک اعمال این فریضه الهی جاری است.

عضو کمیته اسرار و معارف حج عنوان کرد: در سرزمین وحی هیچ‌گونه تمایزی میان گروه‌های مختلف مسلمانان وجود ندارد و بیگانگی‌ها در قالب این حرکت الهی فراموش می‌شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در استفاده از حج به عنوان وسیله‌ای برای ترقی جهان اسلام ادامه داد: حج می‌تواند سکوی پرتاب مسلمانان به سوی قله‌های تمدن و ترقی باشد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول