اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل خبر داد

سفر لاریجانی به اردبیل

خبرگزاری فارس: سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی هشت صبح فردا وارد اردبیل می‌شود.

سفر لاریجانی به اردبیل

کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سفر یک روزه لاریجانی به اردبیل فردا با استقبال مسئولان استان از فرودگاه اردبیل آغاز می‌شود و سپس لاریجانی در مزار شهدای دوران دفاع مقدس در بهشت فاطمه اردبیل حضور خواهند داشت.

وی گفت: رئیس مجلس بعد از حضور در گلزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های بلند امام راحل و شهیدان در شورای اداری استان حضور یافته و مشکلات و نارسایی‌های استان را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این جلسه قرار است سه نفر از نمایندگان استان یونس اسدی، مصطفی افضلی‌فرد و حجت‌الاسلام موسوی از طرف مجمع نمایندگان استان سخنرانی کرده و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این استان را در بخش‌های اقتصادی، صنعتی، عمرانی و کشاورزی و فرهنگی بازگو ‌کنند.

پیرموذن ادامه داد: امیدواریم در این جلسه تصمیمات شایسته‌ای در راستای رشد و توسعه استان اردبیل گرفته شود تا حاصل سفر رئیس مجلس برای اهالی استان اردبیل سودمند باشد.

وی افزود: رئیس مجلس همچنین در جمع دانشجویان محقق اردبیلی حاضر شده و به پرسش‌هاو سئوالات دانشجویان پاسخ خواهند داد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل از نشست لاریجانی با صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی و کشاورزی استان اردبیل خبر داد و گفت: این نشست در محل اتاق بازرگانی استان اردبیل برگزار می‌شود و قرار است بنده نیز به عنوان عضو کمیسیون صنایع مجلس مشکلات و نارسایی‌های صنعتی و بازرگانی استان را بیان کنم.

دبیر مجمع نمایندگان استان یادآور شد: در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی و صنایع و بازرگانی استان نیز نظرات خود را مطرح می‌کنند.

پیرموذن ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به حضور رئیس کمیسیون صنایع مجلس در این جلسه تصمیم‌گیری‌ های خوبی در خصوص صنعت و بازرگانی استان اردبیل گرفته شود.

وی برنامه آخر رئیس مجلس را حضور در همایش ملی سرمایه‌گذاری شهرستان خلخال اعلام کرد و گفت: رئیس مجلس در این سفر یک روزه به همراه جمعی از نمایندگان و روسای کمیسیون‌ها با راهکارها و راهبردهای توسعه جنوب استان در قالب این همایش که رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در آن سخنرانی می‌کنند آشنا می‌شوند.

نماینده مردم اردبیل ابراز داشت: در این سفر سعی داریم مهمترین مشکلات و موانع توسعه صنعتی، کشاورزی و فرهنگی استان اردبیل مورد ارزیابی قرار گیرد تا با همکاری مجلس بتوان بخشی از این موانع را برطرف کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس به سهم نیم درصدی صنایع استان در سطح ملی اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا پایان برنامه پنجم توسعه این سهم به سه درصد افزایش یابد چرا که این استان سرشار از معادن، قابلیت‌های کشاورزی و صنعتی است که می‌توان برای رسیدن به این سهم سه درصدی موفق عمل کرد.

وی یکی دیگر از مشکلات را ضرورت اتصال استان اردبیل به کریدور شمال جنوب اعلام کرد و گفت: اگر این اتصال و پیوستگی حاصل شود ما قادر خواهیم بود بخش عظیمی از مشکلات توسعه نیافتگی خود را حل کنیم.

پیرموذن استعداد این استان را با توجه به همسایگی با آذربایجان در حوزه بازرگانی یادآور شد و ابراز داشت: ما توان صادرات محصولات متنوع کشاورزی و صنعتی را داریم که در این زمینه برخی بدعت‌ها در گذشته سبب شده جایگاه تجارت استان متزلزل باشد.

این مسئول همچنین به قابلیت این استان در صنایع مادر، نانو، گیاهان دارویی، انرژی بادی و بسیاری از ابعاد دیگر صنایع و فناوری‌های جدید اشاره کرد و متذکر شد: رتبه استان اردبیل در چشم‌انداز توسعه کشور دهم پیش‌بینی شده در حالی که هم اکنون در رتبه بیست و دوم توسعه‌یافتگی قرار داریم که این امر باید جبران شود.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول