اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیشنهاد گزارشگر حقوق‌بشر برای مقابله با توسعه شهرک‌های صهیونیستی

خبرگزاری فارس: گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در تلاش برای مقابله با سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی تحریم شرکت های مرتبط با توسعه شهرک‌های اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطین را خواستار شد.

پیشنهاد گزارشگر حقوق‌بشر برای مقابله با توسعه شهرک‌های صهیونیستی

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «ریچارد فالک» شب گذشته در یک کنفرانس خبری تحریم شرکت های مرتبط با توسعه شهرک های اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله شرکت های "هولیت باکارد"، "موتورولا" "ولوو" و "کاترپیلار" را خواستار شد.

وی تصریح کرد که تحریم این شرکت ها می تواند آنها را به حفظ قوانین مربوط به حقوق بشر پایبند کند. فالک اظهار داشت که  پیشنهاد تحریم شرکت های مذکور پس از آن صورت می گیرد که محکومیت شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین از سوی سازمان ملل متحد کارساز نیست و جامعه بین الملل از وادار کردن اسرائیل به پایبندی به تعهدات قانونی خود ناامید شده است.

سازمان ملل متحد توسعه شهرک های صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی می داند اما این رژیم بدون توجه به محکومیت های جهانی همچنان به اقدامات تجاوزکارانه خود در اراضی فلسطین از جمله شهرک سازی ادامه می دهد و اخیرا با احداث صدها واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و قدس شرقی موافقت کرده است.

از سوی دیگر «سوزان رایس» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در راستای سیاست های جانبدارانه واشنگتن از رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا با پیشنهاد ریچارد فالک مخالف است و آن را غیر واقعی و مغرضانه می‌داند.

وی مدعی شد که پیشنهاد ریچارد فالک به روند سازش کمک نخواهد کرد و فضای برقراری صلح را مسموم خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول