اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارشناس سازمان ملل خواستار تحریم شرکت‌های مرتبط با شهرک‌سازی اسرائیل شد

خبرگزاری فارس: کارشناس حقوق بشر سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری نقض صریح قوانین بشری است از مجمع عمومی سازمان ملل خواست شرکت‌های تجاری مرتبط با آنها را تحریم کند.

کارشناس سازمان ملل خواستار تحریم شرکت‌های مرتبط با شهرک‌سازی اسرائیل شد

به گزارش فارس به نقل از سایت رسمی سازمان ملل متحد، یک کارشناس مستقل سازمان ملل متحد، امروز ـ پنجشنبه ـ خواستار اقدام مجمع عمومی این سازمان علیه اسرائیل و بنگاه‌های کسب و کاری شد که از شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین فلسطین منتفع می‌شوند.

ریچارد فالک گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پس از ارائه گزارش کار خود به این مجمع گفت: «توصیه اصلی من این است که آن دسته از شرکت‌های تجاری که در این گزارش به آنها اشاره شده است و از صنعت شهرک‌سازی اسرائیل سود می‌برند، باید تا زمانی که فعالیت‌هایشان را با استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر و قوانین بشری هماهنگ نکنند، تحریم شوند.»

وی خاطر نشان کرد طیف گسترده‌ای از شرکت‌های تجاری بین‌المللی و اسرائیلی در شهرک‌سازی اسرائیل و حفظ آن مشارکت دارند.

وی به عنوان نمونه‌ای از این شرکت‌ها به شرکت‌های «کاترپیلار» آمریکا، G4S انگلستان، «دکسیا گروپ» بلژیک، «آحاوا» اسرائیل، «ولوو گروپ» سوئد، «البیت سیستمز» اسرائیل و برخی شرکتهای دیگر اشاره کرد.

فالک گفت: «تمام شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری، نقض صریح قوانین بین‌المللی هستند».

وی افزود: «با این وجود امروز شهرک‌های اسرائیل 40 درصد از کرانه باختری را فرا گرفته‌اند و بین 500 هزار تا 600 هزار اسرائیلی در سرزمین فلسطین زندگی می‌کنند».

انتهای پیام/د.ص    

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول