اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تکرار/ به بهانه دخالت خارجی در انتخابات

تگزاس حضور ناظران بین‌المللی در انتخابات آمریکا را غیرقانونی اعلام کرد

خبرگزاری فارس: ایالت تگزاس آمریکا اعلام کرد حضور ناظران بین‌المللی در شعبه‌های اخذ رأی این ایالت خلاف قانون و به منزله دخالت خارجی در انتخابات آمریکاست و این ایالت ناظران بین‌المللی را دستگیر خواهد کرد.

تگزاس حضور ناظران بین‌المللی در انتخابات آمریکا را غیرقانونی اعلام کرد

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری راشاتودی، مقامات رسمی ایالت تگزاس آمریکا اعلام کرده‌اند از حضور ناظران بین‌المللی که قرار است بر برگزاری انتخابات آمریکا در ماه آینده نظارت کنند، استقبال نخواهد کرد.

«گرگ آبوت» دادستان کل ایالت تگزاس با ارسال نامه‌ای به «سازمان امنیت و همکاری اروپا» تهدید کرده است ایالت وی ناظران انتخاباتی که قرار است با نظارت بر انتخابات آمریکا از عدم تبعیض علیه رأی دهندگان، عدم ارعاب آنها و داشتن حق رأی آزاد آنها اطمینان حاصل کنند را دستگیر خواهد کرد.

سازمان امنیت و همکاری اروپا از زمان تأسیس در دهه 1970 تلاش کرده است از برگزاری انتخابات دموکراتیک و قانونی در برخی کشورها در اروپا و شمال آمریکا اطمینان حاصل کند.

اخیراً چند سازمان داخلی آمریکا مانند «انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان» و «اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا» و چند سازمان دیگر با ارسال دعوتنامه‌ای به این سازمان از آن خواستند بر حق شهرندان برای شرکت در انتخاباتی آزاد در آمریکا نظارت کنند.

این سازمان‌های داخلی آمریکا گفته‌اند از این بیم دارند که قوانین تازه تصویب شده در این کشور (درباره افراد واجد شرایط رأی) حق شرکت تمامی شهروندان در انتخابات آزاد را از آنها سلب کند.

«سازمان امنیت و همکاری اروپا» در پاسخ به این نامه سازمان‌های داخلی آمریکا موافقت کرد 44 ناظر بین‌المللی را به انتخابات این کشور ارسال کند، اما تگزاس به این ناظران هشدار داده است این ایالت هیچ گونه دخالت خارجی در انتخابات آمریکا را تحمل نخواهد کرد.

«گرگ آبوت»، دادستان کل تگزاس، در نامه‌ای تصریح کرد: «نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا طبق قوانین تگزاس حق ورود به شعبه‌های اخذ رأی را نخواهد داشت. حضور نمایندگان این سازمان در فاصله کمتر از 100 پا از درب ورودی شعب اخذ رأی جرم کیفری محسوب خواهد شد».

دادستان کل تگزاس افزود: «عدم تبعیت از این قوانین تعقیب کیفری نمایندگان سازمان امنیت و همکاری را در پی خواهد داشت».

انتهای پیام/د.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول