اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نخستین پرواز ایرتاکسی در مسیر تبریز - جلفا صورت می‌گیرد

راه‌اندازی تاکسی هوایی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه آزاد ارس از راه‌اندازی تاکسی هوایی خبر داد و گفت: نخستین پرواز ایرتاکسی در مسیر تبریز - جلفا فردا صورت می‌گیرد.

راه‌اندازی تاکسی هوایی در آذربایجان‌شرقی

صادق نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: نخستین پرواز ایرتاکسی شمال‌غرب کشور با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در مسیر هوایی تبریز به شهر جلفا در منطقه آزاد ارس فردا انجام می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی این امکان برای نخستین بار در شمال‌غرب کشور امکان تردد هوایی برای عموم مردم در مسیرهای مختلف فراهم می‌شود.

نجفی ادامه داد: بر این اساس فردا نخستین پرواز از فرودگاه تبریز تا فرودگاه محلی منطقه آزاد ارس در شهر جلفا با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود و به این ترتیب این خط هوایی رسماً آغاز به کار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه محلی جلفا در سه کیلومتری غرب شهر جلفا و مجاور با اراضی دشت گلفرج واقع شده است و در ایام نوروز نیز پذیرای علاقمندان به گشت‌های هوایی با هواپیماهای فوق سبک بود.

نجفی اضافه کرد: هم‌اکنون مسیر جاده‌های تبریز به جلفا به طول 138 کیلومتر بوده و در این مسیر از شهرهای صوفیان، مرند و هادیشهر گذر می‌کند.

با راه‌اندازی این مسیر هوایی، تسهیلات جدیدی برای ترددهای اختصاصی و عمومی سرمایه‌گذاران، بازرگانان و فعالان اقتصادی در این منطقه آزاد فراهم می‌شود.

منطقه آزاد ارس در شمال‌غرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

گفتنی است؛ ایرتاکسی‌ها برای تسهیل سفرهای درون‌شهری و همچنین بین شهرهای کوچک و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ استفاده می‌شود و به دلیل با صرفه بودن و صرفه‌جویی در زمان و هزینه مورد استقبال شرکت‌های هواپیمایی و مسافران است. 

انتهای پیام/ز‌20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول