اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری خبر داد

کاهش تخلفات اداری در کشور

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری از کاهش 0.3 درصدی تخلفات طی چند سال اخیر خبر داد و افزود: بررسی‌های صورت گرفته نشان داد شاخص تخلفات کشور طی سه سال اخیر از 1.17 درصد به 0.9 درصد رسیده است.

کاهش تخلفات اداری در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن ونایی شامگاه پنج‌شنبه در همایش اعضای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ساری با تاکید بر اینکه تخلفات اداری در وزارت بهداشت از میانگین تخلفات اداری کشور پایین‌تر است، افزود: این وزارتخانه با 72 دهم درصد از سایر دستگاه‌های اداری تخلفات کمتری داشته است. 

وی با بیان اینکه هیئت عالی نظارت حلقه مکمل هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر است، گفت: تنها ملاک تصمیم‌گیری این هیئت نص صریح قانون است.

این مسئول به بیان اهداف تشکیل هیئت عالی نظارت پرداخت و اظهار داشت: نظارت بر حسن اجرای قانون، ایجاد هماهنگی در کار هیئت رسیدگی به تخلفات اداری، بررسی شکایت اشخاص از آرای هیئت رسیدگی و نیز بررسی آرای صادره و راهنمایی از مهم‌ترین اهداف تشکیل این هیئت است.

ونایی تصریح کرد: از 13 هزار پرونده در سطح کشور 3 هزار طرح شکایت و به دبیرخانه هیئت عالی نظارت برای بررسی توسط کارشناسان خبره ارجاع داده می‌شود.

*کاهش 0.3 درصدی تخلفات اداری

وی از کاهش 0.3 درصدی تخلفات طی چند سال اخیر خبر داد و افزود: بررسی‌های صورت گرفته نشان داد شاخص تخلفات کشور طی سه سال اخیر از 1.17 درصد به 0.9 درصد رسیده است و اکنون 0.3 درصد کاهش تخلفات در سراسر کشور را شاهد هستیم.

دبیر هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری به حضور 47 هیئت بدوی و 11 هیئت تجدید نظر با 276 عضو در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره و تصریح کرد: از 2 هزار و 232 رای واصله یک‌هزار و 154 رای قطعی، 658 رای قابل پژوهش و 420 رای برائت توسط هیئت بدوی در سال گذشته صادر شد.

ونایی بیشترین تخلفات را مربوط به غیبت غیر موجه، ترک خدمت، اعمال و رفتار خلاف شئون اداری، نقص قانون، کم‌کاری و یا سهل‌انگاری و سرپیچی از اجرای دستورات نام برد و خاطرنشان کرد: در شش ماه اول امسال توبیخ کتبی و اخراجی بیشترین موارد مجازات بوده است.

دبیر هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری بیشترین شاخص تخلفات اداری را مربوط به سازمان‌های ثبت اسناد، زندان‌ها و پزشکی قانونی دانست و گفت: معیار هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری اجرای دقیق قانون است.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول