اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با فارس:

استقلال ایران در مرغ لاین حفظ می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر جهاد کشاورزی گفت: در مرغ لاین و مادر به مرحله‌ای از پیشرفت دست یافتیم که اگر کشورهای خارجی این نژاد را در اختیار ما قرار ندهند خود قادر به تامین آن خواهیم بود.

استقلال ایران در مرغ لاین حفظ می‌شود

صادق جلیلیان در حاشیه بازدید ازمجتمع مرغ لاین بابلکنار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: مازندران دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی بوده که مهم‌ترین آن وجود مجتمع مرغ لاین بوده که نژادی کاملا ایرانی و بومی است.

وی با اشاره به اینکه در سال مقاومت اقتصادی درصدد احیا و توسعه این نژاد هستیم، افزود: در این زمینه به مرحله‌ای از پیشرفت دست یافتیم  که اگر کشورهای خارجی این نژاد رادر اختیار ما قرار ندهند خود قادر به تامین آن خواهیم بود و حتی طی قراردادی با یکی از کشورهای خارجی درصدد تامین برای آنها نیز هستیم.

خلیلیان در مورد افزایش تولیدات دامی اذعان داشت: یکی دیگر از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در مورد افزایش تولیدات دامی در بخش شیر و گوشت و همچنین اقتصادی کردن تولید، افزایش نژادهای جدید در دامداری‌های کشور به ویژه در مناطق شمالی  کشور است.

وی افزود: در این راستا تولید نژاد جدید دو منظوره مجتمع گاودشت شروع به کار کرده و تا دو سال آینده به تدریج در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت، این نژاد هم در تولید گوشت و هم شیر مقرون به صرفه بوده که نه تنها در رفع نیاز داخلی بلکه در توسعه صادرات نیز نقش مهمی به عهده دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در مقابله با  تحریم دشمن کاملا آماده‌ایم، گفت: با تولید یک‌هزار و 700 تن در کشور آمادگی لازم را در مقابله با تحریم دشمن را داشته و نیازی به کشورهای خارجی نداریم.

خلیلیان حمایت از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی را از دیگر برنامه‌های  وزارت جهاد کشاورزی دانست و بیان داشت: با در اختیار قراردادن زمین و وام با بهره  7 درصد به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی براساس شرایط لحاظ شده درصدد حمایت از بخش تولید داخلی هستیم.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول