اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

16 کانون بحرانی گرد و غبار در اصفهان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر 16 کانون بحرانی گرد و غبار در سطح استان اصفهان شناسایی شده است.

16 کانون بحرانی گرد و غبار در اصفهان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: مدیریت استان درصدد کنترل و جلوگیری از توسعه کانون‌های گرد و غبار در استان است.

وی اضافه کرد: پیشگیری با هدف انجام مجموعه اقداماتی به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و کاهش اثرات و نتایج زیان‌بار ناشی از حوادث در دستور کار شورای ستاد مدیریت بحران استان قرار دارد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه مجموعه اقداماتی که توانایی‌های جامعه را در انجام مراحل مختلف مدیریت بحران افزایش می‌دهد به عنوان آمادگی در ستاد مدیریت بحران انجام می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی، سازماندهی، آموزش، تأمین منابع و امکانات و تمرین و مانور در راستای افزایش توانایی‌های جامعه برای مقابله با بحران‌ها ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه سامانه مدیریت بحران موظف به انجام اقدامات لازم به منظور پیشگیری از وقوع حوادث است، ادامه داد: در استان اصفهان اقدامات بسیاری در زمینه پیشگیری انجام شده و در سال گذشته حدود 250 میلیارد تومان اعتبار به بخش مدیریت بحران استان اختصاص داده شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه البته حدود 50 درصد از این اعتبارات در زمینه پیشگیری از وقوع حوادث در استان انجام شده است، تاکید کرد: در سال گذشته حدود 12 میلیارد تومان برای دفع آب‌های سطحی به شهرداری‌های استان اختصاص داده شده است و این طرح‌ها با هدف پیشگیری از وقوع سیل در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین حدود 4 میلیارد تومان از این اعتبارات برای اجرای 10 طرح آبخیزداری به منابع طبیعی استان اختصاص داده شد، افزود: وقوع زلزله در مناطق امری اجتناب‌نا‌پذیر است و در سال گذشته 400 میلیون تومان از اعتبارات مدیریت استان در اختیار مرکز لرزه‌نگاری استان قرار داده شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ایستگاه‌های لرزه‌نگاری موجود در استان از پنج ایستگاه به 10 ایستگاه افزایش یافته است، گفت: طی چهار سال گذشته تاکنون اعتبار از سوی مدیریت استان به بنیاد مسکن اختصاص یافته که با این اعتبارات بیش از 32 هزار واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های کمتر از 2 هزار نفر مقاوم‌سازی شد.

وی با تاکید بر اینکه طی سال جاری دو مرتبه آموزش پناه‌گیری صحیح در زمان وقوع زلزله به 50 هزار نو‌نهال مهدکودک‌های استان ارائه شده است، اظهار کرد: هشتم آذر ماه امسال مانور ایمنی برای 800 هزار دانش‌آموز در سطح استان برگزار می‌شود.

شیشه‌فروش با بیان اینکه پناه‌گیری صحیح به حدود 800 هزار کارگر در سطح استان آموزش داده شده است، ادامه داد: تهیه طرح خطر‌پذیری برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی امری ضروری تلقی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران استان 14 بازوی کارگروه دارد، تصریح کرد: کارگروه سلامت و مخاطرات زیست‌محیطی از جمله این کارگروه‌هاست و تمام این کارگروه‌ها با تشکیل جلسات مختلف به دنبال پیشگیری از وقوع حوادث در استان هستند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه کارنامه ستاد مدیریت بحران استان در سطح کشور درخشان است، اضافه کرد: وجود هماهنگی‌های مناسب میان دستگاه‌های اجرایی استان بیان‌گر این موضوع بوده و مشارکت مردم نیز سبب موفقیت‌های موجود در زمینه فعالیت‌های ستاد مدیریت بحران است.

وی مصوبات مدیریت بحران را نیز برای تمام مردم و دستگاه‌های اجرایی الزامی دانست و تاکید کرد: در حال حاضر 147 ایستگاه باران‌سنجی، دو ایستگاه کشاورزی و 23 ایستگاه سینوپتیک در سطح استان در زمینه بررسی وضعیت هوای استان فعالیت می‌کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر اصفهان و پنج ایستگاه نیز در سایر شهرستان‌های استان وجود دارد، افزود: البته تا سه سال گذشته تنها چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان وجود داشته، اما در حال حاضر این ایستگاه‌ها به 19 مورد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه انسان سالم و سلامت محور توسعه پایدار است، تاکید کرد: طی سال‌های گذشته موضوع تعطیلی پنج‌شنبه‌های اصفهان به دلیل افزایش آلاینده‌های جوی در پایان هفته در کمیته‌های مختلف مدیریت استان مورد نظر بوده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در حال حاضر تالاب گاوخونی اصفهان به یک کانون گرد و غبار تبدیل شده است و راهکار‌های مختلف برای احیاء و زنده شدن این تالاب توسط مسئولان استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 16 کانون بحران گرد و غبار در سطح استان اصفهان شناسایی شده است، گفت: همچنین حدود 70 هزار هکتار از اراضی به دلیل نبود آب به زیر کشت نرفته‌اند و خشکسالی این اراضی نیز سبب تبدیل شدن آنها به کانون‌های گرد و غبار می‌شود.

شیشه‌فروش اظهار کرد: به دلیل کمبود منابع آبی در استان چالش‌های مختلفی در بخش‌های مختلف استان ایجاد شده و تلاش تمام مسئولان استان در راستای برطرف شدن مشکلات و چالش‌های ناشی از خشکسالی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حجم سد زاینده‌رود 157 میلیون متر مکعب است، ادامه داد: حجم فعلی سد زاینده‌رود نسبت به 42 سال گذشته به میزان بسیاری کاهش یافته و به دلیل خشکسالی‌های موجود در استان از مهر ماه سال گذشته تا مهر ماه امسال حدود 745 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان استان وارد شده است.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول