اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل امور بانوان شهرداری تهران:

طرح‌های اجتماع محور در بستر همیاری اجتماعی اتفاق می‌افتد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی‌ اجتماعی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به ابتکارات جامعه محور گفت: طرح‌های اجتماع محور در بستر همیاری اجتماعی اتفاق می‌افتد.

طرح‌های اجتماع محور در بستر همیاری اجتماعی اتفاق می‌افتد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی جشنواره تسنیم در جنوب تهران با حضور معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران و هیئت همراه، مشاور طرح‌های اجتماع محور، ‌مدیر امور بانوان و شهرداران نواحی برگزار شد.

معاون فرهنگی‌ اجتماعی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح‌های اجتماع محور در بستر همیاری اجتماعی اتفاق می‌افتد، گفت: ابتکارات جامعه محور به‌منظور ارزیابی و همیاری بانوان در راستای بهبود زندگی شهروندان در سطح محلات اجرا می‌شود و نتیجه آن همیاری گروه‌های بانوان است.

اکرم رجایی اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری جشنواره ارتقاء سطح خانه‌های تسنیم در جهت کشف و شکوفایی استعدادهای بانوان، ‌ارائه آموزش به بانوان در راستای طرح توانمندسازی، ‌گسترش شبکه‌های اجتماعی و تبادل نظر و انتقال تجربیات بانوان به گروه‌های محلی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ‌انتظار اداره کل امور بانوان شهرداری تهران از منطقه 15 این است که در این زمینه الگویی برای سایر مناطق باشد.

سید احمد صفوی نیز در ادامه این نشست بیان داشت: خوشبختانه امروزه شهروندان به سرنوشت و سلامت اجتماعی خود و فرزندانشان اهمیت می‌دهند و سعی دارند در رفع مسایل و مشکلات اجتماعی و همچنین پیشبرد فرهنگی جامعه سهیم باشند و ما باید سعی کنیم از بسترهای فراهم شده در این ارتباط بهره بگیریم.

شهردار منطقه 15 افزود: شهرداری ضمن ایجاد بسترهای لازم، سعی دارد با بهره‌برداری صحیح، ‌نگه‌داشت و توسعه آنها باعث ارتقا‌ و پیشبرد فرهنگی شده و در رفع نیازهای جامعه راهگشا باشد.

سیده سودابه هاشم‌نژاد نیز با اشاره به اینکه این منطقه در سال جاری موظف به اجرای هشت طرح از 11 طرح راهبردی اداره کل امور بانوان است، گفت: طرح‌های خانواده کارآمد و پایدار، ‌کاهش خطرپذیری، ‌گوهر رحمت، ‌ارتقاء بینش فرهنگی با رویکرد عفاف و حجاب، ظرفیت‌سازی اجتماعی بانوان، ‌آداب سبک زندگی اسلامی ‌ـ ایرانی، ارتقاء کیفیت زندگی و مدیریت اوقات فراغت از جمله طرح‌های راهبردی است که در سطح نواحی و محلات منطقه قابلیت اجرا دارد.

مدیر امور بانوان شهرداری منطقه 15 در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره تسنیم به پایداری اجتماعی محلات کمک می‌کند، افزود: فرآیند اجرایی جشنواره تسنیم شامل دو بخش خلاقیت‌های فرهنگی ‌ـ هنری و خلاقیت‌های محله است که به‌ منظور توانمندسازی بانوان محلات و با هدف تشکیل گروه‌های همیاری برای شناخت ارزیابی محله خود و در جهت بهبود وضعیت زندگی بانوان به کار می‌رود.

هاشم‌نژاد با اشاره به انتخاب اداره امور بانوان منطقه 15 به عنوان قطب هادی مناطق 22 گانه در حوزه توانمندسازی گفت:‌ حوزه توانمندسازی شامل چهار طرح خانواده کارآمد و پایدار، ‌پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بانوان، ‌ظرفیت‌سازی اجتماعی بانوان، ‌ارتقاء کیفیت سبک زندگی اسلامی ‌ـ ایرانی است که در این راستا کلیه آثار و دستاوردهای گروهی بانوان مناطق 22 گانه به دبیرخانه مرکزی منطقه 15 ارسال می‌شود و در نهایت بهترین دستاوردها پس از ارزیابی از سوی تیم داوری به دبیرخانه مرکزی اداره کل راه یافته و در آنجا ضمن ارزیابی مجدد در مراسم جشنواره‌‌ها که در تاریخ پنجم اسفندماه از سوی اداره کل امور بانوان در برج میلاد برگزار می‌شود از منطقه برتر تقدیر می‌شود.

در حاشیه این مراسم دبیرخانه مرکزی جشنواره تسنیم در جنوب تهران با حضور مسئولان افتتاح شد. 

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول