اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در دیدار با کارتر

انتقاد شیخ الأزهر از حمایت غرب از اسرائیل/ بدون کشور فلسطین صلحی در کار نخواهد بود

خبرگزاری فارس: شیخ الازهر مصر در دیدار با رئیس جمهور اسبق آمریکا و هیئتی از شخصیت‌های بین‌المللی با انتقاد از جانبداری غرب از رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که تحقق صلح بدون تشکیل کشور فلسطین ممکن نیست.

انتقاد شیخ الأزهر از حمایت غرب از اسرائیل/ بدون کشور فلسطین صلحی در کار نخواهد بود

به گزارش فارس به نقل از الشروق، دکتر «احمد الطیب» در دیدار با «جیمی کارتر» و هیئتی از شخصیت‌های بین‌المللی و دارندگان جایزه صلح نوبل موسوم به گروه «ریش سفیدان» ، تصریح کرد: رفع ظلم از فلسطینیان اساس حل همه مشکلات و خشونت در منطقه است.

وی با انتقاد از جانبداری دائمی غرب از رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تحقق صلح دائمی جز با تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف محقق نخواهد شد.

اعضای هیئت بین‌المللی نیز در این دیدار تاکید کردند که تداوم شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی مانعی بر سر راه مذاکرات صلح است.

کارتر نیز اظهار داشت که محروم کردن فلسطینیان از حقوق خود جنایت بزرگی است که علیه آنها رخ داده است در حالی که جهانیان تنها به تماشای این قضیه نشسته‌اند.

جیمی کارتر، «ماری روبنسون» رئیس جمهور سابق ایرلند و  «گروهارلم بروندلاند» نخست‌وزیر سابق نروژ از جمله اعضای این هیئت هستند.

این هیئت همچنین به گفت‌وگو درباره دموکراسی در مصر پرداخته و انقلاب مصر را که همه جهانیان را بهت‌زده کرد، ستودند و همچنین از نقش الازهر در اجرای گفت‌وگوهای مثمر ثمر با جریان‌های مختلف سیاسی، دینی و علمی در مصر قدردانی کردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول