اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب:

دهه ولایت فرصت مناسبی برای امام‌شناسی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب گفت: دهه ولایت فرصت مناسبی برای علی‌شناسی و علی‌شناختی و نیز دهه امام‌شناسی است.

دهه ولایت فرصت مناسبی برای امام‌شناسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، حجت‌الاسلام میرزا حسین معتمدی‌فر ساعاتی پیش در نشست ستاد برزگداشت دهه ولایت در میناب با بیان اینکه بنیان انقلاب اسلامی ریشه در اجتماعات و مناسبت‌های دینی دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نیازمند ایامی نظیر دهه ولایت است که باید در برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن تلاش کرد.

وی از اعیاد قربان و غدیرخم و روز عرفه به عنوان مهم‌ترین مناسبت‌ها نام برد و ادامه داد: عید غدیر خم به عنوان عید ولایت سرآمد همه اعیاد است.

امام جمعه میناب با بیان این مطلب که اسلام بنا بر نقل در همه روایات شیعه و سنی بر پنج ستون نماز، زکات، حج، روزه و ولایت بنا شده، اظهار داشت: ولایت بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ستون دین مبین اسلام است که به آن ظلم فراوانی شده است.

معتمدی‌فر بیان کرد: عید غدیر خم عید اکبر و روز بزرگداشت اسلام است.

وی با تشریح برخی عقاید و نگرش‌های نادرست نسبت به مولای متقیان امام علی(ع) گفت: عده‌ای به خاطر کینه و عداوتی که با امام علی(ع) دارند نسبت به عید غدیر خم و اصل ولایت ظلم روا می‌کنند.

امام جمعه میناب با ذکر این مطلب که هر چه به حضرت علی(ع) متصل است بزرگ و قابل تقدیر است، هدف از گرامیداشت دهه ولایت را شناساندن علی(ع) و اولاد آن حضرت عنوان کرد و افزود: دهه ولایت باید فرصت مناسبی برای علی‌شناسی و علی‌شناختی باشد چراکه هنوز جامعه بشری با شخصیت امام اول شیعیان آشنایی درستی ندارد.

وی در ادامه همچنین با بیان ابعاد مختلف سیره و زندگی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) شخصیتی دوست‌داشتنی است که سراسر وجودش لطف و مهربانی و مهر نسبت به بشریت است ولی هنوز مسیحیت و یهودیت نتوانسته‌اند عمق شخصیت این فرستاده الهی را درک کنند.

معتمدی‌فر با تاکید بر برنامه‌ریزی صحیح و مناسب برای معرفی اهل بیت(ع) به جامعه گفت: علی‌شناسی و شناساندن سیره اهل بیت(ع) باید محور برنامه‌های دهه ولایت باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون در زمینه نقش ولایت‌شناسی کوتاهی صورت گرفته، اظهار داشت: در دهه ولایت باید با پرهیز از شعار، نقش اصلی که خدا بر عهده امام و ولی گذاشته برای مردم بیان شود و با تبیین عملیاتی بودن نقش ولی‌فقیه، نسبت به جایگاه نقش امام و ولی در هدایت‌گری و رهبری جامعه تلاش کرد.

امام جمعه میناب با بیان اینکه برگزاری مراسمات ویژه دهه ولایت باید در شأن ائمه اطهار(ع) باشد، افزود: در دهه ولایت منبر باید محور امور قرار گیرد و در همه آیین‌ها حرف و سخن دین بیان شود.

معتمدی‌فر همچنین ضمن تأکید بر ایجاد بستر مناسب و حفاظت و امنیت مطلوب در اماکن و محل‌های برگزاری مراسم از ستاد دهه ولایت میناب خواست تا نسبت به تدوین برنامه‌هایی ویژه مناطق سنی‌نشین در این شهرستان تلاش لازم صورت گیرد.

اطعام مردم در روز عید غدیر خم، تمرکززدایی برنامه‌ها، جلوگیری از اختلاط در جمعیت در برنامه‌ها، شناسایی، سرکشی و تجلیل از سادات و حل مشکلات آنان از دیگر مسائلی بود که امام جمعه میناب بر آن تأکید کرد.

در این نشست همچنین امام جمعه میناب با اشاره به نقش اصحاب رسانه در انعکاس هرچه بهتر برنامه‌ها از خبرنگاران خواست تا نسبت به پوشش خبری ویژه برنامه‌های دهه ولایت در این شهرستان تلاش کنند.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول