اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد:

دفترچه‌های درمانی یکسان‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: مجموع افراد بیمه شده زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی، ایرانیان و روستاییان از یک دفترچه واحد و خدمات واحد درمانی در قالب بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

دفترچه‌های درمانی یکسان‌سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد دریجانی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه، سازمان بیمه خدمات درمانی باید به سازمان بیمه سلامت تبدیل شود و بر اساس این برنامه، کلیه افراد زیر پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی، خدمات درمانی، ایرانیان و روستاییان از یک دفترچه واحد بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: اگر این طرح به مرحله اجرا درآید، بیمه‌ها از نظر کمی و کیفی به ویژه در بحث درمان ارتقا خواهند یافت.

دریجانی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی بیمه سلامت و تجمیع بیمه‌های درمانی، توزیع عادلانه خدمات سلامت و درمان بین مردم است. با استقرار بیمه سلامت، هزینه‌های سلامت و درمان در میان بیمه‌شدگان کاهش می‌یابد ضمن اینکه هزینه‌های سلامت نیز مدیریت می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: تاکنون سازمان‌های بیمه‌گر هر کدام به شکلی خدمات ارائه می‌دادند اما با اجرای قانون بیمه سلامت، سطح تعهدات مشخص می‌شود و همه افراد به طور یکسان از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند و برای دریافت خدمت بیشتر از بیمه‌های تکمیلی استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 385 هزار نفر در استان یزد زیر پوشش بیمه سلامت هستند که این تعداد شامل روستاییان، کارمندان و ایرانیان است که این تعداد بیمه شده، 30 درصد جمعیت استان یزد را پوشش می‌دهند.

دریجانی تصریح کرد: جمعیت استان یزد در حال حاضر یک میلیون و 50 هزار نفر است اما اگر کلیه دفترچه‌های بیمه جمع‌آوری شود، آمار آن بسیار بیشتر از جمعیت استان خواهد بود و برخی افراد به دلیل خدمات متفاوت درمانی، به دریافت خدمات از سازمان‌های بیمه‌گر مختلف رغبت نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: با استقرار نظام بیمه سلامت، دیگر انگیزه‌ای در افراد برای گرفتن دفترچه‌های متعدد نخواهد بود که این اقدام در راستای یکسان‌سازی خدمات بیمه‌ای انجام می‌شود.

دریجانی عنوان کرد: ساز و کار این امر هنوز مشخص نیست اما آنچه فعلا مشخص است، همه از یک دفترچه واحد برخوردار می‌شوند.مردم اطمینان داشته باشند که شرایط برای آنها بهبود می‌یابد و به تدریج سهم آنها از هزینه‌های درمانی به 30 درصد می‌رسد.

دریجانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر 54 هزار نفر از مردم استان یزد زیر پوشش بیمه ایرانیان هستند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ماهانه 5میلیارد تومان هزینه‌های درمانی به بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد بیمه پرداخت می‌شود. پرداخت‌های ما به بیمارستان‌های دولتی تا اردیبهشت‌ماه امسال به طور قطعی و تا تیرماه به طور علی‌الحساب پرداخت شده و پرداخت بیمارستان‌های خصوصی نیز تا تیرماه به طور قطعی پرداخت شده است.

وی یادآور شد: پرداخت به داروخانه‌ها و درمان‌های سرپایی نیز اکنون به روز انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول