اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم:

ایده‌ پردازی نخستین گام برای تبدیل علم به ثروت است

خبرگزاری فارس: معاون دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایده ‌‌پردا‌زی و تولید فکر برتر نخستین گام برای تبدیل علم به ثروت است.

ایده‌ پردازی نخستین گام برای تبدیل علم به ثروت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدصادق خیاطیان بعد از ظهر امروز در پنجمین جشنواره فکر برتر کشور در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تبریک فرارسیدن روز عرفه و عید سعید قربان، اظهار کرد: برگزاری همایش‌های علمی و فناوری باید خروجی‌های مطلوب داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز تولید علم به ثروت یک مطالبه همگانی در سطح کشور است، افزود: در زمان‌های گذشته شاهد پژوهش‌هایی که منجر به برطرف کردن مشکلی شوند، نبودیم زیرا بیشتر پایان‌نامه‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها طبق سلیقه استادان تهیه می‌شد و پیرامون مشکلات جامعه کاربردی نداشت.

این مسئول با بیان اینکه امروز بحث تحقیقات کاربردی به یک گفتمان در کشور مطرح شده است، ابراز کرد: در این راستا نگرش دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیز تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون مسئولان حوزه‌های مختلف علمی‌کاربردی را به صورت یک نیاز نگاه می‌کنند، تصریح کرد: امروزه بسیاری از مشکلات به صورت طبقه‌بندی در اختیار دانشگاهیان قرار می‌گیرد تا برای آن راه‌حل‌هایی اندیشیده شود.

خیاطیان ایده‌‌ پردازی و تولید فکر برتر را نخستین گام برای تبدیل علم به ثروت دانست و گفت: ایده‌ پردازی ویژه یک قشر خاص نیست بلکه به صورت یک گفتمان باید در تمام طبقات دانش‌آموزی، دانشجویی، اساتید و ... اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به احادیث مختلف در اسلام مبنی بر ضرورت و اهمیت تفکر ادامه داد: در اسلام یک ساعت تفکر برابر با 70 سال عبادت است که این امر نشانه ارزش‌آفرینی تفکر و تاثیر و برکات آن در زندگی بشر است.

معاون وزیر علوم، ایده پردازی را ارزش‌آفرینی دانست و گفت: آثار و نتایج پژوهش‌های کاربردی در زندگی بشر موجب سهولت معیشت می‌شود و در توسعه جوامع نیز نقش اساسی دارد.

وی به ضرورت‌های راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد و یادآور شد: پارک‌های علم و فناوری حلقه مفقوده علم و صنعت هستند.

معاون دفتر برنامه‌ریزی وزارت علوم زنجیره تبدیل علم به ثروت که همگان به دنبال تکمیل آن هستند را مستلزم توجه به تولید ایده و فکر دانست و تصریح کرد: نهادهای پارک علم و فناوری از سال 1960 میلادی برای ایجاد ارتباطی تنگاتنگ بین علم و صنعت در جهان راه‌اندازی شدند.

وی تولید فکر و ایده را از مهم‌ترین محورهای زنجیره تجاری‌سازی خواند و گفت: بحث‌های علمی بسیار جدی هستند زیرا اگر تمام زندگی بشر طبق علم بنا شود آثار آن در جامعه متجلی می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول