اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

هجوم تظاهر‌کنندگان به کنگره ملی لیبی/ ادامه گلوله‌باران بنی‌ولید

خبرگزاری فارس: در حالی که شهر بنی‌ولید لیبی امروز از هر سو هدف گلوله‌باران نیروهای وابسته به وزارت دفاع لیبی قرار داشت، بیش از 200 تن با هجوم به محوطه کنگره ملی(پارلمان) این کشور، خواستار پایان خشونت‌ها در بنی‌ولید شدند.

هجوم تظاهر‌کنندگان به کنگره ملی لیبی/ ادامه گلوله‌باران بنی‌ولید

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، نزدیک به 200 تظاهرات کننده لیبیایی امروز یکشنبه به محوطه پارلمان این کشور در طرابلس هجوم بردند.

تظاهرات‌ کنندگان پایان خشونت در بنی ولید، مقر سابق هواداران معمر قذافی را خواستار شدند.

از چهارشنبه گذشته درگیری‌های شدید بین نیروهای وابسته به وزارت دفاع لیبی که عمدتا از اهالی مصراته هستند با گروه‌های طرفدار رژیم سابق در بنی ولید جریان دارد.

شبه نظامیان وابسته به وزارت دفاع لیبی که عمدتا از اهالی مصراته هستند، امروز یکشنبه شهر 70 هزار نفری بنی‌ولید پایگاه طرفداران معمر قذافی را گلوله باران کردند.

«عبدالکریم غمید»، رهبر شبه نظامیان بنی ولید در تماس تلفنی با رویترز اعلام کرد: این شهر از هر سو هدف گلوله باران قرار دارد، نیروهای بنی ولید شانزده دستگاه خودرو متعلق به شبه نظامیان مصراته را توقیف کرده اند.

مصراته در درگیری‌های سال گذشته چندین هفته در محاصره نیروهای قذافی بود اما بالاخره آزاد شد اما بنی ولید یکی از شهرهایی بود که به قذافی وفادار ماند. بنی ولید پس از سقوط قذافی منزوی شد و هنوز در همان وضعیت به سر می برد و شبه‌نظامیان حامی دولت لیبی معتقدند بنی ولید کماکان از بازماندگان رژیم قذافی حمایت می کند به ویژه که گروه‌های مسلح در بنی‌ولید چند ماه پیش یکی «عمران شعبان» از شهروندان مصراته را که در دستگیری معمر قذافی نقش داشت به اسارت گرفته و پس از شکنجه زیاد آزاد کردند اما عمران بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول