اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان چای کشور خبر داد

پایان برداشت برگ سبز چای در گیلان و مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان چای کشور از پایان فصل برداشت برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران خبر داد.

پایان برداشت برگ سبز چای در گیلان و مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، علی محرر پیش از ظهر امروز در جلسه سازمان چای کشور در این شهرستان با اشاره به پایان فصل برداشت برگ سبز چای اظهار کرد: سی‌ام مهر آخرین روز تحویل خرید تضمینی برگ سبز چای بود و فصل برداشت برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران پایان یافته است.

وی با اشاره به میزان خرید برگ سبز چای افزود: در سال زراعی جاری مقدار 110 هزار و 148 تن برگ سبز چای از کشاورزان چایکار استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده است.

به گفته رئیس سازمان چای کشور، از میزان مذکور برگ سبز چای خریداری شده، مقدار 25 هزار و 99 تن درجه یک و84 هزار و 697 تن درجه دو است.

وی 23 درصد برگ سبز چای را درجه یک و 77 برگ سبز چای را درچه دو عنوان کرد و یادآور شد: ارزش ریالی برگ سبز تضمینی خریداری شده بیش از 506 میلیارد و 12 میلیون ریال است.

محرر میزات تولید چای خشک از مقدار مذکور برگ سبز چای خریداری شده را 24 هزار و 783 تن عنوان کرد و افزود: در سال زراعی جاری حدود 400 نفر از ناظران خرید و مالی، اپراتورهای رایانه و کارشناسان سازمان چای در خرید تضمینی برگ سبز چای، با سازمان چای کشور همکاری کردند.

به گفته وی، در سال جاری حدود 165 واحد کارخانه چای‌سازی در استان‌های گیلان و مازندران مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای و تولید چای خشک کیفی بودند.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است  کارشناسان این سازمان نهایت تلاش خود را معطوف به چای با کیفیت و عرضه آن به سبد مصرف هموطنان ایرانی کردند.

وی در ادامه از تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور کارشناسان سازمان چای کشور، تشکل‌های چایکاران و کارخانه‌داران برای تدوین سند راهبردی چای کشور خبر داد و یادآور شد: این کارگروه به صورت متوالی در طول هفته جلسات منظمی دارند و به همین منظور افق چشم‌انداز همه‌جانبه صنعت چای کشور در این سند راهبردی دیده می‌شود.

محرر متذکر شد: با بهره‌گیری از آخرین یافته‌ها و دستاوردهای علمی، تحقیقات کاربردی و برنامه‌ریزی صحیح باید نسبت به اجرای بهینه آنها برای ارتقای کیفی چای کشور اقدام کرد.

وی درباره تعیین خرید تضمینی برگ سبز چای در سال آینده خاطرنشان کرد: سال آینده هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک با قیمت 900 تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو نیز 500 تومان از کشاورزان چایکار استان خریداری می‌شود که به طور میانگین 24 درصد افزایش قیمت دارد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول