اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قوچان تاکید کرد

توجه ویژه امام محمدباقر(ع) به فرهنگ سازی سبک زندگی مومنان

خبرگزاری فارس: امام جمعه قوچان گفت: امام محمدباقر(ع) به فرهنگ سازی سبک زندگی مومنان توجه خاص و ویژه‌ای داشت.

توجه ویژه امام محمدباقر(ع) به فرهنگ سازی سبک زندگی مومنان

حجت‌الاسلام محمد مروج ظهر امروز و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مشهد، در ارتباط با شهادت امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم امام محمدباقر(ع) در زمان امامت خویش توجه ویژه به فرهنگ‌سازی مومنان و دوستان خویش بود و تلاش فراوانی در این راستا برای سبک زندگی افراد و هویت انسان‌ها انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه هویت انسان در فرهنگ وی تبلور دارد، ادامه داد: دشمنان تلاش دارند سبک زندگی و شیوه نگرش مسلمان را تغییر دهند تا به اهداف خود در راستای ریشه‌کن کردن فرهنگ اسلامی گام بردارند که بر این اساس باید سعی شود تا با فرهنگ‌سازی در جامعه در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن ایستادگی کنیم.

مروج با تاکید بر اینکه سبک زندگی باید الهی باشد، عنوان کرد: بر اساس سفارش قرآن و احادیث امام محمدباقر(ع) رنگ زندگی انسان باید الهی باشد و دارای یک محور اساسی که آن هم اسلام است انسان باید گام بردارد.

امام جمعه قوچان با اشاره به اینکه امامت و رهبری از محورهای اصلی اسلام به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: تمامی اختلافات مسلمان در ارتباط با امامت است و در دیگر مسائل از جمله خداوند قرآن دین و قبله مسلمان تفاوت در شیعه و اهل سنت نیست.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در دین بدان اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود پیوند مشترک امامت و قرآن با رسالت آنها است و در اندیشه اولیا و ائمه(ع) امامت با دنیا و آخرت گره خورده است.

مروج با تاکید بر دعای پرفضیلت مکارم اخلاق امام سجاد(ع)، تصریح کرد: امام محمد باقر(ع) به ویژگی‌هایی که یک مسلمان باید در ارتباط با دوستان و مومنان داشته باشد تاکید فراوان داشته است که می‌تواند هم در دنیا و هم در آخرت فرد نقش مهمی را ایفا نماید.

امام جمعه قوچان گفت: یکی از این ویژگی‌ها این است که اگر کسی از روی بی‌اطلاعی به یک مسلمان ظلم کرد باید از روی بزرگواری نادیده بگیرد و حالت انتقامی را از خود دور کند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی سیره ائمه اطهار(ع) و ترغیب جوانان به این سمت از مسئولیت‌های بزرگی است که بردوش حوزه علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که همه این دستگاه‌ها موظف‌اند در امام‌شناسی که جزئی از اصول دین است اقدامات گسترده‌ای را انجام دهند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول