اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان:

رسانه‌های افغانستان وابستگی خارجی ندارند

خبرگزاری فارس: وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان با تأکید بر اینکه رسانه‌های این کشور به هیچ کشور خارجی وابستگی ندارند، از عملکرد برخی از این رسانه‌ها در زمینه اوضاع پس از سال 2014 انتقاد کرد.

رسانه‌های افغانستان وابستگی خارجی ندارند

به گزارش فارس، «سید مخدوم رهین»، در نشست خود با مسئولان رسانه‌های افغانستان در کابل گفت: این وزارت هیچ رسانه‌ای را متهم به وابستگی به کشورهای خارجی نکرده است.

وی همچینن از رسانه‌های افغانستان خواست، چارچوب‌های اخلاقی را رعایت کرده و از انتشار فیلم‌ها و سریال‌های غیر اخلاقی به نام آزادی بیان خودداری کنند.

وزیر اطلاعات و فرهنگ در ادامه خاطر نشان کرد که در این اواخر، برخی از رسانه‌ها موضوع خروج نیروهای خارجی پس از سال 2014 از افغانستان را تبدیل به یک نگرانی جدی در میان مردم کرده‌اند که گویا با خروج خارجی، دولت افغانستان سقوط خواهد کرد.

وی افزود: در این مورد شکایت‌هایی نیز به وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان رسیده و برخی از مردم و تاجران ملی افغانستان، به دلیل ترس و هراسی که پس از سال 2014 دارند، تصمیم گرفته‌اند شهر کابل را ترک کنند.

به نقل از «آواپرس» رهین اظهار داشت: رسانه‌ها این ترس و وحشت را در میان مردم به راه انداخته‌اند.

حامد کرزی نیز چندی پیش در یک کنفرانس خبری با انتقاد از سیاه نمایی از اوضاع افغانستان و احتمال سقوط دولت پس از سال 2014، این اقدامات را جنگ رسانه‌ای علیه کشورش دانست.

چند ماه پیش سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان از برخی از رسانه‌های داخلی افغانستان نام برد و آنها را متهم به وابستگی به کشورهای خارجی کرد که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

در آن زمان، وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اظهارات سخنگوی ریاست امنیت ملی را نظر شخصی وی دانستند.

این اظهارات وزیر اطلاعات و فرهنگ در حالی صورت می‌گیرد که برخی از مدیران روزنامه‌های افغانستان، این وزارت را متهم به کم‌کاری و عدم پیگیری موضوع وابستگی برخی رسانه‌ها به کشورهای خارجی کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول