اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

معاون بخش اسلامی آکادمی علوم افغانستان:

رسانه‌های افغانستان در عید فطر تهاجم فرهنگی را به اوج رساندند

خبرگزاری فارس: به اعتقاد معاون بخش اسلامی آکادمی علوم افغانستان، در ایام عید سعید فطر رسانه‌های خصوصی و دولتی افغانستان تهاجم فرهنگی را به اوج خود رساندند.

رسانه‌های افغانستان در عید فطر تهاجم فرهنگی را به اوج رساندند

به گزارش فارس، همه ساله در کشورهای اسلامی از جمله افغانستان، مردم مسلمان و خداجو پس از پایان ماه رمضان و در ایام عید سعید فطر، هر کدام به طریقی عید را جشن گرفته و خود را در برگزاری جشن‌های بزرگ و همگانی سهیم می‌کنند.

در این میان، رسانه‌های جمعی نقش مؤثر و بسزایی در سرگرم کردن مردم در ایام تعطیلات دارند.

در چند سال اخیر و به خصوص امسال، تعداد زیادی از تلویزیون‌های خصوصی و دولتی افغانستان به شکل بی‌سابقه‌ای عید سعید فطر را جشن گرفتند که برخی از اقدامات آنها متضاد با شئونات اسلامی و مغایر با ارزش‌های اسلامی بود.

این رسانه‌ها با پخش تصاویر بی‌حجاب هنرمندان محبوب داخلی و خارجی و خوانندگان مرد و زن در ایام عید سعید فطر که عیدی منطبق با آموزه‌های دینی اسلام است، شئونات اسلامی را زیر پا گذاشتند.

در مجالس برگزار شده توسط برخی رسانه‌ها، مجریان و مهمانان برنامه بدون هیچ گونه حجابی روی صحنه حاضر شدند و به آواز خوانی و رقص و پایکوبی پرداختند که بدون هیچ تردیدی با اسلام و آموزه‌های دین همخوانی نداشته و ندارد.

این قبیل عملکردها با نارضایتی مردم متدین و خداجوی افغانستان همراه بود و آنان نیز تأکید داشتند که در برگزاری برنامه‌های عید باید به ارزش‌های اسلامی و شئونات آن اهمیت داده شود.

به نقل از "آوا پرس"، "محمد عارف رحمانی"، معاون بخش اسلامی آکادمی علوم افغانستان با ابراز تأسف از نوع برخورد و عملکردهای مسئولان در این رابطه، گفت: اسلام آیین فطرت است، متأسفانه در کشور اسلامی افغانستان، جامعه‏ به سمتی سوق داده شده که برخی از افراد با نفوذ و مسئولان نظام، از اسلام استفاده ابزاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه اختیار پخش برنامه‌های برخی تلویزیون‌های افغانستان در دست خارجی‌ها قرار دارد، خاطر نشان کرد: آنان بدون توجه به شئونات اسلامی و فقط به منظور کسب درآمد اقدام به انتشار این گونه برنامه‌های غیر اسلامی می‌کنند.

رحمانی افزود: مسئولان مربوطه و دولت افغانستان در این زمینه مقصر هستند، چرا که آنان همانطور که به زبان متعهد شده‌اند به معیارهای اسلامی عمل می‏کنند، باید آنرا عملی سازند و با متخلفان برخورد جدی کنند.

به اعتقاد وی، تهاجم فرهنگی در افغانستان به اوج خود رسیده است، نوجوانان و جوانان با تأثیر پذیری از برنامه‌های تلویزیونی، رفتار و کردار غربی پیدا کرده‌اند و این مسئله برای جامعه اسلامی افغانستان بسیار خطرناک است.

رحمانی در پایان تاکید کرد: مردم متدین و مسلمان افغانستان باید در برابر تهاجم غرب با تمام قدرت و توان ایستادگی کنند و برای اجرای احکام اسلامی، برنامه‌ها و اقدامات جدی به کار گرفته شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول