اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر گرگان:

تخریب منابع ملی در روستای زیارت کارنامه عملکرد مدیران گذشته است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهرستان گرگان گفت: تخریب منابع ملی در روستای زیبای زیارت و بالادست ناهارخوران کارنامه عملکرد مدیران در سال‌های گذشته است.

تخریب منابع ملی در روستای زیارت کارنامه عملکرد مدیران گذشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عبدالرضا چراغعلی صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: صدها واحد غیرقانونی در منطقه بالادست گرگان در حال ساخت و ساز و حتی ساخته شده و جالب اینکه آن منطقه را به بورس خرید و فروش تبدیل کرده و حتی از رونق بیشتری نسبت به داخل شهر برخوردار است.

این مسئول افزود: اگر کمی تجزیه و تحلیل داشته باشیم یکی از مخاطرات جدی برای شهر و شهروندان بحث تخریب منابع ملی است که در بالادست اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: موضوع ساخت و ساز و تخریب غیرقانونی از زیارت و آبشار زیارت هم گذشته و اقدامات بی‌سابقه‌ای را در تخریب منابع ملی شاهدیم و زمین‌خواران به دنبال تملک اراضی در زیر ارتفاعات مشرف به آبشار زیارت هستند.

زیارت یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان گرگان در استان گلستان است. روستای زیارت در ادامه جاده نهارخوران به سوی کوهستان های جنوب شهر گرگان قرار دارد. زیارت به علت برخورداری از هوای نسبتا خشک و خنک بازدیدکنندگان بسیاری زیادی دارد. روستای زیارت به سرعت رو به گسترش است اگر چه از آغاز سال 1383 استانداری گلستان محدودیت‌هایی را برای ساخت و ساز ایجاد کرده، ولی آپارتمان‌سازی در این روستا با شتاب فراوان ادامه دارد. از اماکن دیدنی این روستا می‌توان آبشارهای زیبا، چشمه آبگرم، امامزاده و همچنین بافت روستا را نام برد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان اضافه کرد: شاید در سال‌های گذشته و حدود 10 تا 15 سال پیش وقتی سخن از ساخت و ساز در حوالی آبشار زیارت می‌شد باور نمی‌کردیم، اما برخی با بی‌تدبیری برق آنجا را بردند و جاده و راه را هموار کردند و با بی‌تدبیری ماشین‌آلات راهسازی را وارد جنگل کردند.

چراغعلی متذکر شد: نتیجه بی‌تدبیری در جلوگیری از بروز چنین اقداماتی مسلما بروز سیلاب‌هایی را در منطقه بالادست به وجود می‌آورد که شهر گرگان را تهدید می‌کند.

وی تخریب منابع ملی در زیارت و بالادست ناهارخوران را کارنامه عملکرد مدیران در سال‌های گذشته خواند و ابراز داشت: همان طور که امروز باید مسائل شهر گرگان را پاسخگو باشیم مدیران نیز باید تخریب منابع را پاسخگو باشند.

چراغعلی خواستار جلسه ویژه‌ای برای بررسی موضوع سیلاب‌ها و رواناب‌هایی که از بالادست گرگان «ناهارخوران، زیارت و آبشار زیارت» دهنه شهر گرگان را تهدید می‌کند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این جلسه اذعان داشت: اطراف جنگل روستای زیارت اکنون به نابودی کشیده شده که باید عزم ملی در این قضیه همراه شود.

قلیش‌لی گفت: البته این موضوع فقط مختص گلستان نیست بلکه این واقعه اسفناک در سراسر شمال ایران افتاده و یک عده زمین‌خوار زیرک و حیله‌باز آرام آرام به تملک اراضی می‌پردازند.  

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول