اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارتقای بصیرت در گروه‌های مرجع صورت می‌گیرد

آموزش 2000 مبلغ توسط مؤسسه ولاء منتظر

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی موسسه ولاء منتظر از آموزش 2 هزار مبلغ در سراسر کشور توسط این مؤسسه خبر داد.

آموزش 2000 مبلغ توسط مؤسسه ولاء منتظر

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های آموزشی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر اظهار کرد: دوره جریان‌شناسی تاریخ معاصر که برگزاری آن تجربه‌های قبلی نیز داشته از جمله دوره‌های آموزشی است که در حال حاضر در مؤسسه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه دوره اول تا سوم این مجموعه در شهرهای تهران و قم اجرا شده است ادامه داد: در دوره جدید تلاش می‌کنیم تا دایره این آموزش‌ها را از این دو شهر فراتر برده و در شهرهایی مانند اصفهان و تبریز نیز دوره‌های آموزشی برگزار کنیم.

معاون آموزشی مؤسسه ولاء منتظر با اشاره به لزوم شناخت تاریخ ایران اسلامی خاطر نشان کرد: هر کسی بخواهد ارزش انقلاب اسلامی را متوجه شود، باید تاریخ 200 ساله ایران را مطالعه کند.

وی گفت: این دوره برای دانشجویان و طلاب طراحی شده و در نیمه دوم سال جاری با حضور اساتید مجرب در هر رشته پیگیری می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: آموزش 2 هزار نفر از مبلغان برتر سراسر کشور در طول شش ماه دوم امسال از دیگر فعالیت‌هایی است که در مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر پیگیری می‌شود.

وی هدف از برگزاری این دوره‌ها را ارتقای بصیرت در میان مبلغان نخبه کشور دانست و ابراز داشت: برای این منظور جامعه هدف خود را از میان دیگر اقشار این مؤسسه انتخاب کرده و بر اساس اهداف خود این آموزش‌ها را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی مؤسسه ولاء منتظر روحانیون را از تأثیرگذارترین افراد در جامعه دانست و ادامه داد: این دوره‌ها با هدف تربیت افراد نخبه در این قشر که بتوانند اهداف انقلاب اسلامی را در جامعه دنبال کنند، برگزار می‌شود.

وی افزود: سرفصل‌هایی که در این دوره به طلاب ارائه خواهد شد، برخی مربوط به مباحث اعتقادی است که قرآن، کلام جدید، شیعه‌شناسی و مباحثی از این دست را در بر می‌گیرد.

هاشمی بیان داشت: موضوعات فقهی و حکومتی از دیگر سرفصل‌های این دوره آموزشی است که مسائلی مانند ولایت فقیه، بیداری اسلامی، آشنایی با جوامع، حکومت اسلامی، جریان‌های فکری معاصر ایران و اندیشه‌های سیاسی جهان اسلام را در بر می‌گیرد.

وی گفت: دسته سوم سرفصل‌هایی که در این دوره ارائه می‌شود به مباحث مرتبط با عرفان‌های نوظهور و فرقه‌هایی مانند بابیت، بهائیت و وهابیت است.

معاون آموزشی مؤسسه ولاء منتظر ابراز کرد: مهارت‌های تبلیغ دینی، مهارت‌های تبلیغ مجازی و مسائلی مانند سبک زندگی از موضوعاتی است که در این دوره‌ها به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژگی خاص این دوره‌ها این است که در سطوح مختلف طراحی شده افزود: این دوره‌ها در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شده که دوره کوتاه مدت 8 ساعته، میان مدت 16 ساعته و بلند مدت 48 ساعته است.

هاشمی با اشاره به هدف‌گذاری مؤسسه ولاء منتظر در برگزاری دوره‌های آموزشی اظهار داشت: اگر کسی بخواهد در تمام این دوره‌ها شرکت کند، حدود شش سال آموزشی را باید پشت سر بگذارد.

وی گفت: نگاه ما شرکت افراد به صورت کامل در دوره‌ها نیست بلکه نگاه ما در واقع این است که در قالب این دوره‌ها منبع و مخزنی از عناوین و سرفصل‌ها با حضور کارشناسان تراز اول هر موضوع آماده شود تا متناسب با نیاز مخاطبان ارائه شود.

معاون آموزشی مؤسسه ولاء منتظر خاطر نشان کرد: برخی دوره‌هایی که در مؤسسه مخصوص به طلاب برگزار می‌شود مانند دوره ولایت در قالب یک دوره سه ساله پیگیری شده و سرفصل‌های آن در قالبی که برای طلبه دوره مقدمات مناسب باشد تدوین شده است.

وی گفت: این دوره‌های آموزشی به قم و تهران محدود نشده و در گروه‌های 200 نفره در سراسر کشور برگزار می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه تمام دوره‌ها بر اساس محور ارتقای بصیرت گروه‌های مرجع برگزار می‌شود اضافه کرد: مدت زمان این دوره‌ها بر اساس این نیاز گروه مخاطب تعیین می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول