اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

توفان شب گذشته پیش‌بینی نشده بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: وقوع ناپایداری و ریزش باران در سطح استان پیش‌بینی شده بود اما وزش توفان و باد به این شدت در سیستم‎های هواشناسی مشاهده نشده بود.

توفان شب گذشته پیش‌بینی نشده بود

نادر شفی‌خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: این شرایط ویژه‎ای است که روی سیستم‎های هواشناسی دیده نمی‏شود و توفان ناگهانی به وقوع پیوست.

وی تصریح کرد: البته این خصوصیت باد لیمر که یک باد محلی است و همچنین خصوصیت این منطقه است و باد لیمر اینگونه عمل می‎کند.

شفی‌خدایی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص منطقه امکان وقوع مجدد توفان در نیمه نخست آبان در استان بوشهر وجود دارد همچنین انتظار داریم بارش‎های پراکنده در هفته جاری در استان ادامه یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: پیش از ورود سیستم به استان بوشهر هشدارهای لازم به صورت آنی به حوزه‎های تحت تاثیر به ویژه ناوگان دریایی اعلام شد و اداره کل بنادر و دریانوردی به شناورهای حاضر در دریا اعلام کرده بود که بازگردند.

وی بیان کرد: چرخش ناگهانی هوا عامل وقوع توفان و بارش ناگهانی باران در شب گذشته در برخی مناطق استان بوشهر بوده است.

شفی‌خدایی ادامه داد: از آنجا که ناپایداری‎ها همچنان ادامه دارد و احتمال وقوع توفان و وزش باد شدید می‏رود، بهتر است همه آمادگی‎های لازم برای مواجهه با توفان‎های ناگهانی را داشته باشند و دریانوردان بیش از دیگران به هشدارها و اخطاریه‎ها توجه کنند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: تلاش ما این است با پیش‌بینی دقیق شرایط جوی و اعلام به موقع، خطرات احتمالی خسارت‎ها و حوادث ناشی از حوادث جوی را کاهش دهیم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول