اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی شهردار اصفهان خبر داد

تهیه بسته حمایتی و تشویقی برای حفاظت و مرمت بناهای تاریخی

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از تهیه بسته حمایتی و تشویقی برای حفاظت و مرمت بناهای تاریخی خبر داد و گفت: این طرح با تصویب در شورای اسلامی شهر به مرحله اجرا در می‌آید.

تهیه بسته حمایتی و تشویقی برای حفاظت و مرمت بناهای تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، مسعود نریمانی با بیان اینکه بسته حمایتی و تشویقی برای حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تهیه شده است، اظهار کرد: بر اساس ضوابط شهرسازی طرح تفصیلی جدید شهر منوط به حفظ و مرمت بنای تاریخی، کاربری‌های مسکونی، فرهنگی، اقامتی، پذیرایی، تفریحی، رستوران، اداری و دفتر کار، فروشگاه صنایع دستی و کتاب‌فروشی برای بناهای تاریخی مجاز است و تأمین پارکینگ در بنای تاریخی الزامی نیست.

وی افزود: در این راستا به منظور حفاظت و مرمت بناهای تاریخی و برای جذب سرمایه بخش خصوصی در بافت‌های تاریخی به منظور توسعه گردشگری پایدار، عوارض ریالی برای بناهای تاریخی رایگان شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: عوارض تعمیر، مرمت و بازسازی برای صدور پروانه ساختمان و یا مجوز تعمیرات، شامل عوارض زیربنا، عوارض پذیره ( مسکونی، تجاری، اداری )، عوارض کسری پارکینگ، ارزش افزوده بر تراکم، تمامی بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آمار ملی ایران و یا مندرج در نقشه‌های طرح بازنگری طرح تفصیلی، مشروط به حفظ و مرمت کالبد تاریخی بنا و با تأیید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، رایگان شده است.

وی یادآور شد: در صورتی که بازسازی، مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی نیاز به احداث الحاق‌های جدید داشته باشد، در صورت تأیید، حداکثر تا 30 درصد اعیانی بنای تاریخی به صورت خدمات جانبی (غیرتجاری) مرتبط و در صورت حفظ کالبد تاریخی بنا، عوارض صدور پروانه ساختمان جهت الحاق‌های مربوطه شامل عوارض زیربنا، عوارض پذیره، عوارض کسری پارکینگ، ارزش افزوده نیز رایگان است.

نریمانی بیان کرد: استفاده تجاری از بناهای تاریخی به صورت فروشگاه‌های صنایع دستی و فرش دستباف، کتاب‌فروشی و خدمات فرهنگی و هنری، اقامتی، پذیرایی و رستوران و دفتر کار مشمول این مصوبه می‌شود اما سایر استفاده‌های تجاری و همچنین استفاده کارگاهی، صنعتی و انبار را شامل نمی‌شود.

وی گفت: این بسته حمایتی تشویقی، اجرایی شده و ملاک عمل شهرداری است که منجر به حفاظت حداکثری و مرمت تاریخی بناهای تاریخی و همچنین رونق و توسعه گردشگری پایدار با محوریت بناهای تاریخی می‌شود.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول