اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

14 کشته و بیش از 100 زخمی در درگیری‌های بنی‌ولید لیبی

خبرگزاری فارس: درگیری‌های چهارشنبه گذشته تاکنون ارتش لیبی با شبه‌نظامیان هوادار قذافی در اطراف شهر بنی‌ولید این کشور تاکنون 14 کشته و بیش از 100 زخمی برجای گذاشته است.

14 کشته و بیش از 100 زخمی در درگیری‌های بنی‌ولید لیبی

به گزارش فارس، پایگاه خبری الجزیره به نقل از شاهدان عینی در شهر بنی‌ولید لیبی گزارش داد: در ادامه درگیری‌ها دراطراف شهر بنی‌ولید سه تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که نیروهای سپر لیبی وابسته به ستاد مشترک ارتش این کشور که از چند هفته پیش تاکنون بنی‌ولید را در محاصره خود گرفته‌اند چندین کیلومتر تا نزدیکی شهر پیشروی کرده‌اند.

محاصره بنی‌ولید به منظور دستگیری عاملان مرگ عمران شعبان، جوان 22 ساله‌ای که بر اثر بازداشت و شکنجه از سوی شبه‌نظامیان هوادار قذافی در شهر بنی‌ولید کشته شده بود صورت گرفته است.

این در حالی است که المنقوش، فرمانده ستاد کل ارتش لیبی اعلام کرد که ارتش برای استقرار نیروهای نظامی در بنی‌ولید به منظور حفظ نظم و امنیت عمومی این شهر و همچنین دستگیری عناصر شبه‌نظامی تحت تعقیب دولت در هر زمانی که بخواهد آمادگی دارد.

این در حالی است که در درگیری‌های چهارشنبه گذشته نیروهای سپر لیبی با شبه‌نظامیان هوادار رژیم سابق لیبی در بنی‌ولید دستکم 11تن کشته و بیش از 90 تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که مذاکرات شیوخ قبایل لیبی با بزرگان شهر بنی‌ولید درباره دستگیری افراد تحت تعقیب دولت به شکست منجر شده است  و با محاصره این شهر از سوی نیروهای وابسته به وزارت دفاع لیبی این شهر در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

اتحادیه شورای حکام لیبی نیز اعلام کرد شورای اجتماعی قبایل ورقله در بنی‌ولید تعهد داده‌اند که همه افراد تحت تعقیب را پس از کامل شدن همه اقدامات قضایی و قانونی در ارتباط با آنها به این اتحادیه تحویل می‌دهند تا در منطقه الشرقیه محاکمه شوند.

شورای شیوخ قبایل بنی‌ولید نیز با استقرار نیروهای ارتش لیبی در بنی‌ولید برای حفظ امنیت این شهر و مقابله با گروه‌های شبه‌نظامی موافقت کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول