اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کنگره لیبی خواستار گفت‌وگوی ملی برای تحقق اهداف انقلاب شد

خبرگزاری فارس: رئیس کنگره ملی لیبی گفت‌وگوی ملی همه گروه‌های سیاسی و تشکیل دولت وحدت ملی را راه تحقق اهداف انقلاب و دستیابی به دموکراسی در این کشور دانست.

کنگره لیبی خواستار گفت‌وگوی ملی برای تحقق اهداف انقلاب شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «لیبیا الان»، «محمد المقریف»، رئیس کنگره ملی لیبی در مراسم آغاز به کار گردهمایی مقدماتی کنگره گفت‌وگوی ملی در این کشور با شعار برای تشکیل دولت توافقی و قانون اساسی توافقی از همه نهادهای دولتی، جریان‌ها و طرف‌های سیاسی در این کشور خواست با پذیرش مسئولیت و گفت‌وگوی پیشرفته و هدفمند در راستای منافع لیبی و آینده آن گام بردارند.

«عبدالرحیم الکیب»، نخست‌وزیر لیبی نیز گفت: گفت‌وگوی ملی محور مهم برای تحقق اهداف انقلاب 17 فوریه و انتقال از مرحله انقلاب به مرحله تشکیل دولت است.

وی در عین حال افزود: تعدد آرا و اختلاف‌ نظرهای سیاسی و بیان آن اساس دموکراسی است.

الکیب همچنین همه گروه‌های سیاسی را به گفت‌وگو، پذیرش دیگران و دوری از تکبر فراخواند و گفت: مقابله با چالش‌های مرحله آتی آمادگی و اطمینان و از خود گذشتگی برای ساختن لیبی جدید را می‌طلبد.

این سمینار با هدف تشکیل دولت توافقی، حمایت از کمیته تدوین قانون اساسی این کشور، تعیین راه‌های ادامه ارتباط بین گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های مستقل و تشکیل کمیته آماده‌سازی زمینه برگزاری گفت‌وگوی ملی برگزار شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول