اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عید قربان

بزرگترین آیین قربانی در ابرکوه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با عید سعید قربان و با حمایت مردم از ستاد آیین حضرت ابراهیم(ع) ابرکوه و برای هشتمین سال متوالی، شهرستان ابرکوه شاهد برگزاری بزرگترین آیین قربانی دام خواهد بود.

بزرگترین آیین قربانی در ابرکوه برگزار می‌شود

مسئول ستاد آیین حضرت ابراهیم(ع) امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: ستاد بزرگداشت آیین ابراهیم که برای نخستین بار در کشور توسط مسجد امام حسین(ع) ابرکوه شکل گرفت و اکنون با همت مردم شهرستان به یک کار شهرستانی تبدیل شده است،سال گذشته با تهیه و تدارک هزار بسته گوشت برای اطعام نیازمندان کار خود را به انجام رساند.

علی‌اکبر قیومی افزود: طی چند سال گذشته و با همکاری جوانان و خیران شهرستان، روزبه‌روز شاهد گسترش حجم فعالیت‌های این ستاد در شهرستان ابرکوه بوده‌ایم که خود می‌تواند به عنوان یک الگو برای دیگران استفاده شود.

وی بیان داشت: مراسمی که در سال نخست با ذبح دو گوسفند انجام شده بود، سال گذشته شاهد ذبح 26 گوسفند، سه گوساله و یک شتر بود.

قیومی خاطرنشان کرد: سال گذشته به همراه گوشت تهیه شده از ذبح دام‌های قربانی، مقداری از اقلام غذایی شامل برنج، روغن و ماکارونی نیز توزیع شد که این امر نیز با همکاری خیران صورت پذیرفت.

قیومی با بیان اینکه در برنامه سال گذشته، بیش از 100 نفر مشارکت داشته‌اند، افزود: برنامه‌های این ستاد مردمی به این برنامه ختم نمی‌شود بلکه در مناسبت‌های دیگری نیز اقدام به جمع‌آوری و پخش کمک‌های مردمی بین نیازمندان می‌کند که نمونه آن توزیع گوشت مرغ در بین نیازمندان در سالروز تولد مولای متقیان امام علی(ع) بود.

وی افزود: در این برنامه مسجد امام حسین (ع) و دیگر مساجد محله درب‌قلعه، تکایای دروازه­میدان، نبادان، گلکاران و درب‌قلعه، مؤسسه خیریه سیدالشهدا(ع) و قمربنی هاشم(ع) و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ابرکوه همکاری دارند.

قیومی همچنین شماره حساب 0104323356007 سیبا بانک ملی( شماره کارت: 6031991319252254) و یا شماره حساب 222 در صندوق قرض الحسنه تکایای درب‌قلعه، نبادان و گلکاران ابرکوه را برای همیاری مردم در این کار خیر اعلام کرد و شماره تلفن 03526826200 را نیز پاسخگوی سئوالات مردم در سراسر کشور ذکر کرد.

در این آیین ویژه، هر فردی که علاقمند به ذبح قربانی باشد اما استطاعت مالی برای خرید یک گوسفند، گوساله یا شتر را نداشته باشد، به هر میزان که توانایی داشته باشد، به این حساب‌ها واریز می‌کند و از رقم جمع‌آوری شده، در روز عید قربان دام خریداری و در مراسم ویژه‌ای ذبح می‌شود.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول