اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال

7 مرکز به مراکز کانون کودکان کردستان اضافه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از احداث پنج مرکز ثابت و دو کتابخانه سیار روستایی تا پایان امسال خبر داد.

7 مرکز به مراکز کانون کودکان کردستان اضافه می‌شود

سهیلا شیخی در گفت‌وگو یا خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان 3 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار به ساخت این مراکز تخصیص داده شد که امیدواریم تا پایان سال‌جاری افتتاح ‌شوند.

به گفته وی، در حال حاضر 21 هزار و 134 کودک و نوجوان کردستانی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عضویت دارند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با بیان اینکه مخاطبان کانون کودکانی با افکاری سرشار از امید و آزادگی هستند، گفت: کشف استعداد کودکان و بها دادن به آنها لازم و ارج نهادن به افکار پاک و صادقانه آنها وظیفه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که خدمت به کودکان را صادقانه و در راستای جهت‌دهی مناسب هدایت کنند.

* وجود 230 هزار جلد کتاب در مراکز کانون

مدیر کانون کودکان و نوجوانان استان کردستان با اشاره به ترویج و گسترش امر خطیر و فرهنگ ارزشمند کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان هفت تا 17 ساله در کانون، عنوان کرد: 230 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کردستان موجود است که بر اساس کار ما در کانون استفاده از روش‌های غیرمستقیم با سه نوع فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در کتابخانه‌ها و مراکز کانون توسط مربیان مجرب و کارآزموده انجام می‌شود.

* موفقیت مربیان کانون در جشنواره قصه‌گویی

شیخی یکی از موفقیت‌های کانون استان را موفقیت دو تن از مربیان در جشنواره قصه‌گویی بین‌المللی در سال 90 عنوان کرد و گفت: قصه‌گویی یکی از فعالیت‌های اصلی کانون است که اهمیت این موضوع را تمامی اهالی اهل فرهنگ و ادبیات و مربیان کانون درک کرده‌اند چراکه سرچشمه آن قرآن و قصص قرآنی است.

شیخی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته 9 تن از مربیان استان کردستان به عنوان مربیان نمونه کشوری معرفی شدند که این مایه افتخار و مباهات کانون استان است.

شیخی در پایان گفت: امیدوارم ما خادمان عرصه فعالیت در زمینه کودکان و نوجوانان بتوانیم با الهام از سخنان بزرگان دینمان در این مسیر گام برداریم.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول