اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

اقتصاد سالم اساس جامعه سالم است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی- امنیتی استانداری کردستان گفت: اقتصاد سالم پایه و اساس جامعه سالم است و اجرای طرح شبنم یکی از راه‌های رسیدن به جامعه سالم است.

اقتصاد سالم اساس جامعه سالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده دوشنبه‌شب در هفتمین جلسه کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی استان، اظهار کرد: همکاری و هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای وابسته در راستای هدف‌گذاری و اجرای صحیح طرح شبنم یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌های بیگانگان است.

وی گفت: طرح شبنم علاوه بر اینکه جایگاه کالا و محصولات داخلی را بالا می‌برد، انتخاب محصول را برای مصرف‌کننده راحت می‌کند و هشداری به صاحبان سرمایه است تا به تولیدات داخل بهای بیشتری دهند.

حسن‌زاده افزود: با اجرای طرح شبنم، بازار و کالاهای قاچاق در کشور کنترل می‌شود که اجرای موفق این طرح منوط به همکاری دستگاه‌های مرتبط و مردم است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان ورود کالاهای قاچاق را ضعف در نظارت و کنترل مبادی دانست و گفت: اگر ما به بحث کیفیت در داخل توجه کنیم رقابت را روان‌تر و قطعاً از ورود کالاهای بی‌کیفیت جلوگیری می‌کنیم.

حسن‌زاده با تاکید بر شفاف‌سازی مسائل بین بخش خصوصی و دولتی خاطرنشان ساخت: حل مشکلات بین دو بخش خصوصی و دولتی می‌تواند تصمیم‌گیری را راجع به ظرفیت‌های داخلی راحت‌تر کند.

وی افزود: این طرح ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالاهای قاچاق و غیرمجاز را گسترش داده، امکان سیاست‌گذاری و کنترل دولت در بخش کالا و خدمات تقویت می‌کند.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری کردستان درباره طرح شبنم و فواید آن افزود: طرح شبنم اجرایی شدن سیاست‌های ویژه دولت در کنترل بازار را تسهیل می‌بخشد، مردم از نقش موثرتر دولت در حوزه کالا و خدمات اطمینان حاصل می‌کنند، و همچنین امنیت و جلوگیری از توزیع کالای قاچاق افزایش می‌یابد.

به گفته وی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به جد پیگیر مسائل و مشکلات اقتصادی است و نباید شاهد تغییرات و نوسانات قیمت باشیم.

معاون فرماندار کامیاران نیز در این جلسه درباره اجرای طرح شبنم در کامیاران گفت: در راستای اجرای این طرح در شهرستان کامیاران 17 هزار بارکد درخواست شده بود که 13 هزار واحد ان انجام شد و 117 واحد به سازمان تعزیرات معرفی شدند.

کرم پیری بر توجیه اصناف برای اجرای بهتر این طرح تاکید کرد و گفت: مسئولان اجرای این طرح باید از طریق آموزش صحیح طرح شبنم را نهادینه کنند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول