اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه درگز مطرح کرد

تعجب دوست و دشمن از نبوغ جواد ‌الائمه (ع)

خبرگزاری فارس: امام جمعه درگز گفت: نبوغ و درخشش حضرت جواد (ع) در آسمان ولایت و رهبری سبب بغض و کینه عباسیان نسبت به ایشان شد.

تعجب دوست و دشمن از نبوغ جواد ‌الائمه (ع)

حجت‌‌الاسلام علی ناهیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: تمامی انسان‌ها در طول زندگی نیازمند پند و نصیحت هستند، پذیرش نصیحت از راه‌های رسیدن به کامیابی و موفقیت است و به عنوان یکی از ویژگی‌های هر انسان کاملی،‌ هر مسلمانی باید بدان توجه خاص داشته باشد.

وی ادامه داد: حدیثی از امام جواد (ع) در راستای زندگی سالم و موفق است که می‌فرماید‌ «سه نکته برجسته اخلاقی در توفیق الهی، برطرف کردن عیوب خود و نصیحت‌پذیر بودن است که می‌تواند هر انسانی را در زندگی موفق و کامیاب کند».

امام جمعه درگز بیان کرد: سیره اهل بیت و امام جواد(ع) همچنین روش و منش این حضرت برای مسلمانان پندهای اخلاقی خوبی دارد و هر مسلمانی با در نظر گرفتن آن می‌تواند در این راستا موفق شود.

ناهیدی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های اخلاقی فراوانی به عنوان آموزه‌های دینی برای مسلمانان وجود دارد که رعایت و توجه به آنان می‌تواند در رسیدن به کمال و سعادت تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی عنوان کرد: بسیاری از آسیب‌ها و اختلافات و بدبینی‌ها نشأت گرفته از نبود توجه به مسائل دینی در جامعه است و هرچه بیشتر به این موضوع توجه کنیم و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم به موفقیت در این دنیا و کامیابی در آخرت بیشتر نزدیک می‌شویم.

امام جمعه درگز تصریح کرد: جوانان بر اساس طبیعتى که دارند، براى آشنایى با افکار و اندیشه‏‌هاى متفاوت علاقه شدیدى از خود نشان مى‏‌دهند و باید اندیشه‏‌هاى نو و متفاوت را بشناسند و آنچه را که به بهتر و کارآمدتر است را انتخاب کنند؛ زیرا بذر دانش یکى از مهم‌‏ترین سرمایه‌‏هایى است که مى‌‏توان در دل جوانان کاشت و آن را بارور نمود.

ناهیدی اظهار کرد: حضرت جواد در داشتن تمام صفات زیبای اخلاقی و انسانی سرآمد خوبان روزگار است و پارسایی، علم ودانش و بخشندگی‏ ایشان سبب شد با القاب جواد، تقی، مرتضی و منتجب شناخته شود.

وی ادامه داد: امام جواد(ع) در مقام رهبری امت اسلام، به عنوان الگوی دانشمندان جوان چنان در عرصه علم و دانش درخشید که دوست و دشمن را به تعجب و شگفتی واداشت و به همین سبب ایشان را در جوانی به شهادت رساندند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول