اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده امور تحصیلی اتباع خارجی آموزش و پرورش استان یزد خبر داد:

اجرای طرح سوادآموزی برای 162 تبعه افغانی در یزد

خبرگزاری فارس: نماینده امور تحصیلی اتباع و مهاجرین خارجی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح سوادآموزی اتباع افغانی آغاز شده و 162 نفر در400 ساعت آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

اجرای طرح سوادآموزی برای 162 تبعه افغانی در یزد

احمد آخوند زردینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: طرح سوادآموزی اتباع افغانی به دنبال قراردادی که با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش و پس از آن قراردادی که بین مراکز امور بین‌الملل و اداره کل آموزش و پرورش استان یزد انجام شد، در حال اجراست.

رئیس گروه تکنولوژی و گروه‌های آموزشی دوره ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: از آنجا که آموزش حق همه  انسان‌هاست و آگاهی و سواد زمینه رشد جامعه را فراهم می‌ند و در دین مبین اسلام نیز به این موضوع اشاره شده است، لزوم اجرای طرح سوادآموزی اتباع افغانی را روشن می‌کند.

آخوند زردینی بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که در آغاز طرح با آن مواجه بودیم، اجرای طرح با کمی تاخیر در 25 شهریورماه آغاز شد و در 400 ساعت این طرح ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: کلیه اتباع افغانی دارای کارت آمایش هشت، بین سنین 10 تا 50 سال، مشمول این طرح می‌شوند و با توجه به محدودیتی که در جذب تعداد نفرات داریم، اولویت با افرادی است که سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده بودند و در حال حاضر نیز 162 نفر زیرپوشش آموزش‌های سوادآموزی اتباع افغانی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: منابع درسی در این دوره‌های سواد آموزی، دو کتاب دوره سوادآموزی است که طی این دوره آموزشی تدریس خواهد شد.

آخوند زردینی در مورد روند این طرح بیان کرد: ابتدا طی یک فراخوان از متقاضیان ثبت‌نام به عمل آمد و با همکاری‌های معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، کلاس‌ها تشکیل شد و آموزش هم‌اکنون جریان دارد.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول