اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان دشتستان:

بیشتر شهرهای دشتستان با مشکل منبع ذخیره آب مواجه‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان دشتستان گفت: بیشتر شهرهای دشتستان با مشکل منبع ذخیره آب مواجه‌اند و تنها شهری که از لحاظ مخزن آب با مشکل مواجه نیست، سعدآباد است.

بیشتر شهرهای دشتستان با مشکل منبع ذخیره آب مواجه‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان محمد عالی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های آب و فاضلاب در شهرهای دشتستان یکی از اولویت‌هایی است که مدیریت آبفای شهرستان با تمام توان برای دستیابی به آن تلاش می‌کند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: مخازن آب یکی از مهم‌ترین نیازهای شهرستان برای تامین نیاز آبی مردم در صورت اخلال در شبکه‌های آبرسانی شهری است که در این زمینه شاهد کمبود و مشکلاتی در نقاط مختلف شهرستان هستیم.

عالی بیان داشت: در حال حاضر تنها شهری که از لحاظ مخزن آب با مشکل مواجه نیست، سعدآباد است و بر اساس برآوردهای صورت گرفته تا 12 سال آینده هیچ مشکلی در شهر سعدآباد از لحاظ منبع ذخیره آب ایجاد نخواهد شد.

وی اضافه کرد: در شهر شبانکاره مخزن دو هزار متری ذخیره آب وجود دارد و با توجه به وجود سه هزار مشترک در این شهر برای رفع نیازهای این شهر نیاز به احداث منبع پنج هزار لیتری در این شهر وجود دارد.

این مسئول اذعان داشت: در شهرهای وجدتیه، دالکی، ارم و بوشکان مشکل نبود مخزن ذخیره آب وجود دارد و نیاز شدید به احداث منبع ذخیره آب وجود دارد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان دشتستان عنوان کرد: منبع ذخیره آب شهر برازجان تنها توانایی تامین 40 درصد از آب مورد نیاز شهر برازجان در صورت بروز مشکل را دارد و برای تامین 60 درصد آب مورد نیاز دیگر دچار مشکل خواهیم بود.

عالی در خصوص شرایط جذب اعتبارات ملی در حوزه آب و فاضلاب یادآور شد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته بهره‌گیری از منابع ملی برای شهرهای بالای 30 هزار اشتراک امکان‌پذیر است و در شهرستان دشتستان هیچ کدام از شهرها دارای این شرط نیستند.

وی اذعان داشت: در سال گذشته 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبارات به بخش شبانکاره اختصاص یافت ولی در سال جاری هیچ اعتباری به این بخش اختصاص نیافته و پروژه‌ای در این شهر تعریف نشده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول